آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران

ایالات متحده و انگلیس امروز (پنجشنبه) دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند. به گزارش ایسنا،دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و دو…

بلینکن به آستین در مقر ناتو می‌پیوندد



 ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزیر خارجه آمریکا قرار است در روزهای آتی برای گفتگو درباره ایران، افغانستان و فعالیت‌های روسیه مرتبط با اوکراین به بروکسل سفر کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بروکسل به لوید آستین، وزیر دفاع این کشور می‌پیوندد. یکی از مقام‌های آمریکایی که خواست نامش فاش نشود جزئیات بیشتری درباره این سفر اعلام نکرده است.

 

هفته گذشته پنتاگون گفت، ژنرال آستین قرار بود در سفری که از روز شنبه آغاز شده و همچنین شامل اسرائیل، آلمان و انگلیس است، از مقر ناتو در بلژیک بازدید کند.

 

این سفر از سوی بلینکن و آستین با افزایش تنش‌ها بر سر فعالیت‌های روسیه در نزدیک مرز شرقی اوکراین تلاقی زمانی دارد و واشنگتن می‌گوید، روسیه از ۲۰۱۴ و زمانیکه کریمه را به خود ملحق کرد نیروهای بیشتری را در منطقه مستقر کرده است.

 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، دولت اوکراین را روز جمعه به انجام اقدامات تحریک آمیز خطرناک در منطقه دونباس متهم کرد.

 

 ترکیه روز جمعه نیز اعلام کرد که آمریکا دو ناو را از ۱۴ و ۱۵ آوریل در دریای سیاه مستقر می‌کند.

 

نخستین سفر بلینکن به بروکسل در مارس برای گفتگو با متحدان ناتو و اتحادیه اروپا و تعهد به احیا و بازسازی روابط بین آمریکا و ائتلاف ناتو بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------