آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

بایدن: می خواهیم بدون دادن امتیاز عمده به برجام برگردیم | اتحادیه اروپا: طرف‌های برجام باید به تعهدات خود بازگردند



جو بایدن,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
جو بایدن رییس جمهوری آمریکا گفته است کشورش می خواهد بدون دادن امتیازات عمده به ایران، به توافق هسته ای با ایران موسوم به برجام بازگردد.

 به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، بایدن که دیروز (جمعه) در نشست خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید سخن می گفت در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مذاکرات مربوط به بازگشت آمریکا به برجام چنین گفته است.

 

او با ابراز نگرانی از غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در ایران گفته است که این اقدام کمکی به ایران نمی کند.

 

بایدن با تاکید بر اینکه آمریکا در تلاش است بدون دادن امتیازات عمده به ایران، برجام را احیا کند، افزود هنوز برای قضاوت نهایی درباره‌ نتیجه‌ این مذاکرات زود است، چون مذاکرات همچنان در جریان است.

 

او درباره مذاکرات وین نیز گفته است: ما خوشحالیم که ایران پذیرفته به مذاکرات ادامه دهد.

 

بایدن افزود با وجودی که از مذاکرات مربوط به احیای برجام حمایت می کند اما کشورش امتیاز عمده ای بابت بازگشت به برجام به ایران نخواهد داد.

 

دولت بایدن از سوی برخی محافل تندرو مخالف برجام در داخل آمریکا و نیز از سوی برخی محافل در خارج از آمریکا به ویژه اسراییل به شدت تحت فشار قرار دارد.

 

مخالفان احیای برجام می گویند دولت آمریکا نباید فشارهای حداکثری علیه ایران را بردارد و اگر می خواهد با ایران به توافق برسد باید بر سر یک توافق جامع (برجام جدید) که دربرگیرنده تمامی سیاست های منطقه ای و توسعه برنامه موشکی ایران باشد، با ایران وارد گفتگو شود.

 

ایران اعلام کرده است بدون لغو تمامی تحریم های آمریکا حاضر به بازگشت به اجرای تعهدات کامل برجامی خود نخواهد بود و این امر را منوط به راستی آزمایی از لغو تحریم هایی اعلام کرده که در ۳ سال گذشته و از سوی دولت ترامپ علیه ایران وضع شده است.

 

 سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا:طرف‌های برجام باید به تعهدات خود بازگردند

 

سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: طرف‌های برجام باید به تعهدات خود در توافق بازگردند.

جو بایدن,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، پیتر استانو در واکنش به غنی‌سازی از سوی ایران گفت: این اقدامات  بسیار نگران‌کننده‌ است و توجیه منطقی برای این کار از سوی ایران وجود ندارد.

 

وی در ادامه گفت: مذاکرات وین دنبال این است که ایران از تصمیمات خود عقب‌نشینی کند‌. ایران به اجرای تعهدات برجامی‌اش بازگردد و طرف‌ها باید به تعهدات خود در برجام  بازگردند و تحریم‌های آمریکا رفع شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------