آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

واکنش سفارت ایران به اظهارات آمریکا درباره تامین بنزین و گازوئیل لبنان از ایران



سفارت ایران در بیروت,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
سفارت ایران در بیروت به ادعاهای سفیر آمریکا در این کشور واکنش نشان داد. 

به گزارش رکنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان با انتشار تصویری از یک نفتکش ایرانی در صفحه توییتر خود نوشت: رسیدن نفتکش های ایرانی به بیروت با بی نیازی از حرف های بی‌ارزش سفیر آمریکا. سفیر آمریکا نباید در روابط برادرانه دو کشور و دو ملت ایران و لبنان دخالت کند.

 

بر اساس این گزارش، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان روز گذشته در یک سخنرانی در رابطه با بحران‌های داخلی لبنان به‌ویژه بحران سوخت در این کشور بار دیگر با تکرار پیشنهاد خود برای تامین سوخت از ایران و پرداخت با پول ملی لبنان گفت: «اگر حکومت لبنان نمی‌تواند بنزین و گازوئیل را تأمین کند، سراغ ایران خواهیم رفت... برخی در لبنان گفتند سید [حزب‌الله با خرید بنزین و گازوئیل از ایران] می‌خواهد لبنان تحت تحریم قرار بگیرد!»

 

نصرالله با بیان این که «وقتی ما از طریق دولت یا بانک مرکزی این کار را نکنیم، این شیوه تحت تحریم قرار نمی‌گیرد»، تصریح کرد: «اگر کسی می‌تواند از روابط دوستانه خود استفاده کند و مشکل لبنان را حل کند، بفرماید و کمک کند. به هر حال ما از دوستی برخی با آمریکا، عربستان سعودی و کشورهای [حاشیه خلیج فارس] برای تأمین منافع ملت لبنان استفاده می‌کنیم.»

 

دبیر کل حزب‌الله با اشاره به این که حزب‌الله هیچگاه تصور نمی‌کرد که روزی لبنان مجبور شود به فکر تأمین بنزین و گازوئیل کشور باشد، درباره ادعاهای آمریکا و عربستان مبنی بر کمک به لبنان گفت: «چند سال پیش آمریکا اعلام کرد که ده میلیون دلار به لبنان می‌دهد. آیا کسی چیزی از این ده میلیون را صرف مردم لبنان کرد؟ عربستان نیز قبلا گفت چند میلیون دلار در لبنان هزینه کرده، شما بگویید این میلیون‌ها دلار کجا رفته است؟»

 

دورثی شی، سفیر آمریکا در بیروت پیشتر در مصاحبه‌ای مدعی شده بود که واردات از ایران راه حل مناسبی برای بحران سوخت در لبنان نیست.

 

وی همچنین مدعی شد که ایران از این طریق می خواهد سیاست های خود در لبنان و منطقه را پیش ببرد.

 

سفارت ایران در بیروت,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------