آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

اولیانوف: حصول توافق هسته‌ای جدید با ایران غیرممکن است



 اولیانوف,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
نماینده روسیه در مذاکرات وین با ابراز امیدواری درباره از سرگیری گفتگوهای برجامی، هشدار داد که توافق باید در شکل اولیه احیا شود و حصول توافق جدید با ایران غیرممکن است.

به گزارش مهر، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین، در مصاحبه با روزنامه «ایزوستیا» درباره ازسرگیری مذاکرات وین بعد از برگزاری مراسم تحلیف «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور جدید ایران، ابراز خوشبینی کرد.

 

با این حال وی گفت که تاریخ دقیق آغاز دور هفتم مذاکرات وین هنوز مشخص نیست. اولیانوف در این باره افزود: با توجه به روی کار آمدن یک رئیس جمهور جدید و تشکیل دولتی جدید؛ نمی‌دانیم در رویکرد ایرانی‌ها چه تغییراتی ممکن است ایجاد شود. این احتمال که دیدگاه‌های طرف ایرانی در باب برخی موضوعات مورد بحث در وین (با دولت جدید) تطابق داده خواهد شد؛ رد نمی‌شود. اما هنوز چیزی در این رابطه نمی‌دانیم.

 

در عین حال، اولیانوف تاکید کرد که حصول توافقی جدید در باب برنامه هسته‌ای ایران غیر ممکن است و جایگزینی برای احیای برجام به شکل اولیه آن وجود ندارد.

 

این دیپلمات روس افزود: تمامی گمانه‌زنی‌ها درباره شروع از اول و نوشتن یک توافق جدید توهم است. چنین چیزی نه به این زودی و نه هرگز تحقق نمی‌یابد. ما باید بر اساس واقعیات پیش برویم و وظیفه اصلی، احیای هرچه سریع‌تر برجام به شکل اولیه است

 

اولیانوف همچنین رفع تحریم‌های ضد ایرانی را در گرو ادامه مذاکرات و عمل به تعهدات قید شده در توافق اولیه دانست.

 

وی پیشتر هم گفته بود که هدف گفت‌وگوهای وین احیای برجام به صورت اولیه است و نه چیزی بیشتر و نه چیزی کمتر.

 

به گفته اولیانوف، کلیه شرکت‌کنندگان در مذاکرات لازم است دقت کنند که حتی به صورت غیرعمد این احساس را ایجاد نکنند که آن‌ها سعی دارند چیز جدیدی به این توافق اضافه کنند.

 

پیشتر سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین گفته بود: آمریکا می‌خواهد توافق هسته‌ای را برای مسائل موشکی و منطقه‌ای گروگان بگیرد.

 

به گفته نماینده دائم ایران در وین، آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که آماده‌اند به تعهدات خود تحت تفاهم هسته‌ای برگردند و تحریم‌های مغایر با آن را بردارند، امّا رفتار آنها در مذاکرات این را ثابت نمی‌کند، چون آمریکا کل تفاهم را به پذیرش بندی در خصوص انجام گفت‌وگوهای آتی در مورد مسائل منطقه‌ای گره زدند که کاملاً با موضوع مذاکرات غیرمرتبط و مضر است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------