آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش وزیر دفاع انگلیس به قرار گرفتن نام خود در لیست تحریم‌ ایران

به گزارش ایسنا، «گرنت پایس» وزیر دفاع انگلیس روز جمعه و پس از قرار گرفتن نام خود در لیست تحریم‌های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تهران را به «بی‌ثبات‌کردن منطقه»…

النشره: سفر امیرعبداللهیان به لبنان و سوریه در پی بهبود روابط تهران-ریاض است



امیرعبداللهیان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
یک پایگاه خیری لبنانی نوشت که نزدیکی در روایط ایران و عربستان به وجود آمده و وزیر خارجه ایران در سفر آتی خود که لبنان و سوریه را شامل می شود نتیجه مذاکرات برای حل مسائل منطقه را با خود به همراه دارد. 

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری النشره در گزارشی نوشت که دیدار اخیر میان نمایندگان ایران و عربستان با وساطت عراق مثبت بوده است، علیرغم اینکه پرونده یمن پیچیده است و به زمان بیشتری نیاز دارد.

 

در این گزارش آمده است: پرونده لبنان، عراق و سوریه آسان تر است و این کشورها از نزدیکی روابط تهران و ریاض از نظر اقتصادی بهره خواهند برد.

 

این پایگاه خبری در ادامه نوشته است که این کشورها از مرحله انتقالی در منطقه سود خواهند برد و قبل از رسیدن به توافق بزرگ میان ایران و آمریکا در خصوص پرونده هسته ای به مرحله آرام سازی اوضاع خواهیم رسید. همزمان با این مرحله در اواخر ماه سپتامبر حسین امیر عبداللهیان، دیپلمات کهنه کار ایران و وزیر خارجه این کشور به بیروت خواهد رفت، شخصیتی که در یک مدت کوتاه دیدارهای ماراتونی زیادی در نیویورک داشته است و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با شخصیت های زیادی از جمله وزیر خارجه عربستان دیدار کرد.

 

در بخش دیگر این گزارش آمده است: وزیر خارجه ایران در سفر منطقه ای خود که لبنان و سوریه را شامل می شود نتیجه این دیدارها را به همراه دارد و فضای مثبت به وجود آمده بر منطقه منعکس خواهد شد و این مساله بر اقتصاد لبنان تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

 

در این گزارش همچنین آمده است: انتظار می رود که نزدیکی ایران و عربستان آرام شدن اوضاع رسانه ای و سیاسی را نیز به همراه داشته باشد و محور مقاومت و حزب الله از این مساله دور نخواهند بود ونتایج این امر طی هفته های آتی مشخص خواهد شد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------