آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

سناتور مورفی: خروج از برجام احمقانه‌ترین تصمیم سیاست خارجی آمریکا در 50 سال اخیر بود



 سناتور آمریکایی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
یک سناتور آمریکایی تاکید کرد، خروج ترامپ از برجام احمقانه ترین تصمیم واشنگتن در عرصه سیاست خارجی طی پنجاه سال اخیر بوده است. 

به گزارش ایسنا، کریس مورفی نماینده ایالت کنتیکت در مجلس سنای آمریکا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به انتقاد از تصمیم دوتالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا برای کنار گذاشتن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پرداخت.

 

این سناتور دموکرات نوشت: خروج ترامپ از برجام، تصمیمی که وزیر امور خارجه و دفاع او نیز با آن مخالف بودند، به عنوان یکی از احمقانه‌ترین و خطرناک‌ترین تصمیمات در عرصه سیاست خارجی طی ۵۰ سال اخیر تلقی خواهد شد.

 

این انتقاد در حالی مطرح می شود که دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ١+٤ با حضور غیرمستقیم آمریکا با هدف رفع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان و احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بیش از دو هفته است که به صورت فشرده و جدی در وین، پایتخت اتریش جریان دارد.

 

در ادامه دور هشتم گفتگوهای وین، روز گذشته (شنبه)نیز دیداری میان علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا، هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها در پایتخت اتریش برگزار شد.

 

همچنین جلسات و گفت وگوها میان مذاکره کنندگان روز شنبه در دو نوبت صبح و عصر در سطح روسای هیأت‌ها و کارشناسان ادامه داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------