آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

اولیانوف: مسدود کردن دارایی‌های ایران در کره جنوبی غیرقانونی است



 نماینده روسیه,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در واکنش به پرداخت بدهی حق عضویت ایران به سازمان ملل توسط سئول گفته بلوکه‌ کردن دارایی‌های ایران در کره جنوبی غیرقانونی، در تناقض با قوانین بین‌المللی و «دزدی دریایی» است.

  به گزارش فارس، روز گذشته (یکشنبه) وزیر دارایی کره جنوبی اعلام کرد که ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل پرداخت کرده است تا جمهوری اسلامی ایران بتواند مجدداً حق رأی خود را در سازمان ملل به دست آورد.

 

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در واکنش به این خبر تصریح کرد که مسدود شدن دارایی‌های ایران در کره جنوبی، نقض قوانین بین‌المللی است.

 

وی همچنین در این خصوص و در واکنش به برخی گزارش‌ها مبنی بر قرارگیری بانک مرکزی ایران و شرکت نفت ملی ایران در لیست تحریم‌های آمریکا نوشت: «این اقدامات به صورت غیرقانونی و در تناقض با قوانین بین‌المللی صورت گرفته است. بودجه ایران در نتیجه تهدید (آمریکا) به وضع تحریم علیه کره جنوبی در کره جنوبی مسدود شده است. ظالمانه است. در عمل دزدی دریایی است».

 

روز گذشته وبگاه تحلیلی-خبری بلومبرگ گزارش کرد که وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرده است که روز جمعه هفته گذشته (اول بهمن ماه)، با همکاری آمریکا و سازمان ملل و پس از درخواست ایران از کره جنوبی برای پرداخت بدهی‌های اضطراری، بدهی حق عضویت ایران به سازمان ملل پرداخت شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------