آخرین اخبار سیاست خارجی

خبر سفر وزیر کره شمالی به تهران,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسوولان ایران

خبرگزاری کره شمالی‌، خبر سفر وزیر شان به تهران را منتشر کرد اما در تهران،‌ هیچ مقام مسوول ایرانی تاکنون در این باره توضیحی نداده است. به گزارش عصرایران ؛‌با وجود اینکه…

واکنش تند زلنسکی به عدم اعلام پرواز ممنوع از سوی ناتو| مقتدی صدر: روسیه جنگ را متوقف کند



جنگ اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 به گزارش دویچه وله، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پس از گفت‌وگو با همتایان اروپایی در بروکسل، سخنان دبیرکل ناتو را تکرار کرد و گفت: «مسئولیت اصلی ما، تضمین فراتر نرفتن جنگ از اوکراین است.»

 

بلینکن تاکید کرد که منطقه پرواز ممنوع، گزینه مناسبی نیست زیرا انجام آن تنها با فرستادن هواپیماهای ناتو به حریم هوایی اوکراین و سرنگونی هواپیماهای روسی میسر می‌شود و این چیزی است که می‌تواند به یک جنگ بزرگ در اروپا منجر شود.

 

ولودمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از غرب خواسته که از کشورش با منطقه پرواز ممنوع حمایت کنند. 

 

 واکنش زلنسکی به عدم اعلام پرواز ممنوع از سوی ناتو

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با انتقاد از تصمیم ناتو در عدم اعلام پرواز ممنوع در آسمان کشورش در ویدئویی که از سوی دفتر ریاست جمهوری منتشر شد، گفت: «ناتو با وجود این که می‌داند حملات جدید و تلفات انسانی اجتناب‌ناپذیر است، به‌‌عمد با بستن آسمان اوکراین مخالفت کرده است.»

 

جنگ اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

او ادامه داد: «امروز رهبری این ائتلاف برای بمباران بیش‌تر شهرها و روستاهای اوکراین چراغ سبز نشان داد و با برقراری پرواز ممنوع مخالفت کرد.»

 

دیدار زلنسکی و سنای آمریکا

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در سنای آمریکا در دیداری مجازی سخن خواهد گفت.

 

به گزارش فرانسه، در حالی که جنگ در اوکراین شدت می‌گیرد برخی از قانونگذاران آمریکا به جو بایدن، رئيس‌جمهور این کشور فشار می‌آورند تا با رویکردهایی مانند تعلیق واردات نفت، موضعی سخت‌تر در برابر روسیه اتخاذ کند.

 

کاخ سفید تا کنون این پیشنهاد را با این استدلال رد کرده که این تصمیم ممکن است بهای نفت را بالاتر برده و تورم در آمریکا را شدیدتر کند.

 

مقتدی صدر: روسیه جنگ در اوکراین را متوقف کند

 

جنگ اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در سخنانی اظهار کرد: سید الوصیین امیر المومنین علی بن ابی طالب (سلام الله علیه) می‌فرمایند:«مردم دو دسته‏‌اند؛ یا برادر دینی تو هستند و یا همنوع تو.» به همین جهت صدای نجف اشرف باید طنین انداز شده و خواستار صلح در سراسر جهان شود. جنگ و خون و خونریزی کافی است و باید سلاح را کنار بگذاریم.وی افزود: بر خود لازم می‌دانم که در درگاه خداوند متعال دعا کنم به همه کشورهایی که در جنگ هستند مانند یمن برادر که با آن متحد هستیم منت نهد.

 

مقتدی صدر گفت: همنوعان ما در اوکراین از سلاح مرگبار روسیه آسیب می‌بینند و به دلیل سیاست آمریکا در آنجا دچار مصیبت شده‌اند.وی همچنین تاکید کرد: آنچه در اوکراین در حال رخ دادن است و درد و رنج مردم و غیرنظامیان، "توهین به بشریت" است.مقتدی صدر در ادامه از نهادها و سازمان‌های بین‌المللی خواست تا برای برقراری آتش‌بس به منظور خارج کردن قربانیان و مجروحان دو طرف از اوکراین و رساندن مواد غذایی و پزشکی به آنها وارد عمل شوند.

 

وی همچنین گفت: از روسیه می‌خواهیم که در تصمیم جنگ بازنگری کرده و برای گفت‌وگوی جدی با همسایه‌اش اوکراین تلاش کند، چراکه گفت‌وگو یک اقدام پسندیده در تمامی ادیان به شمار می‌رود.

 

آندری بلوسوف، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد شرکت‌های خارجی از جمله شرکت‌های انرژی که از فعالیتهایشان در این کشور خارج می شوند، زیرمجموعه های روسی خود را به ورشکستگی عمدی سوق می دهند که تحت قوانین روسیه مجازات کیفری برای مدیران ارشد دارد. 

 

 توقف فعالیت رسانه های مطرح آمریکایی در روسیه

در پی اعمال مجازات زندان در روسیه برای انتشار اطلاعات نادرست، رسانه های مطرح غربی بویژه رسانه های آمریکایی، فعالیت خود را در روسیه متوقف کردند. شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز شنبه اعلام کرد: شبکه های تلویزیونی ای.بی سی و سی.بی.اس آمریکا پخش برنامه های خود از روسیه و فعالیت خبرنگاران خود در این کشور را متوقف کردند.خبرگزاری ریانووستی پیشتر از توقف فعالیت شبکه تلویزیونی سی.ان.ان در روسیه خبر داده بود.

 

ناوالنی از روس‌ها خواست فردا در سراسر جهان تجمع ضد جنگ برگزار کنند

الکسی ناوالنی، منتقد به زندان افتاده سرشناس کرملین از روس ها خواست فردا یکشنبه ۶ مارس در شهرهای روسیه و سراسر جهان علیه جنگ در اوکراین تظاهرات برپا کنند و ولادیمیر پوتین را متهم کرد که به اینکه "مایه شرمساری پرچم و زبان روسیه" شده است. او که به عنوان یک فعال ضد فساد مطرح است، خواستار برگزاری تظاهرات در هر روز هفته شد، اما گفت که تظاهرات تاریخ ۶ مارس بسیار مهم است و باید در میدان مانژ در شهر مسکو و منطقه گاستینی دور در سنت پترزبورگ برگزار شود.ناوالنی گفت: شاید ترسیده باشید، اما تسلیم شدن در برابر این ترس، جانبداری از فاشیست ها و قاتلان است. پوتین قبلا اقتصاد، روابط با جهان و امید به آینده را از روسیه ربوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------