ماجرای دستگیری اعضای باند سرخ پوست



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
اعضای باند معروف به «سرخ پوست» که با تلاش ماموران کلانتری شفای مشهد دستگیر شده اند، در بازجویی های تخصصی اعتراف کردند که با استفاده از یک سیم چین، کابل باتری خودروهای مدل پایین را قطع می کردند و به قطعات خودروها دستبرد می زدند. 

به گزارش خراسان، در پی افزایش سرقت محتویات و قطعات خودروها در برخی نقاط مشهد، گروهی از نیروهای تجسس کلانتری شفا با صدور دستورات ویژه ای از سوی سرهنگ عباس صارمی (رئیس پلیس مشهد) تحقیقات گسترده ای را در این باره آغاز کردند. آنان با تقویت گشت های انتظامی به رصدهای اطلاعاتی پرداختند و متوجه شدند که در بسیاری از پرونده های سرقت ردپایی از یک زن نیز وجود دارد.

 

بنابراین گروه عملیاتی با نظارت سرگرد علی امارلو (رئیس کلانتری شفا) با استقرارهای محسوس و غیرمحسوس در مناطق احتمالی وقوع جرایم به ردزنی سارقان پرداختند تا این که ساعت 12 ظهر سوم فروردین ناگهان یکی از گروه های عملیاتی متوجه پراید نقره ای رنگی شد که به طرز مشکوکی متوقف شده بود. وقتی نیروهای گشت به پراید نزدیک شدند ،دو مرد جوان را دیدند که در حال بررسی خودروهای پارک شده بودند و زن جوانی هم درون پراید اطراف را می پایید. در این هنگام یکی از مردان جوان با دیدن نیروهای انتظامی پا به فرار گذاشت که با شلیک تیر هوایی روبه رو شد و روی زمین نشست.

 

با دستگیری متهمان مشخص شد که آن ها از  سارقان حرفه ای و سابقه داری هستند که در چند ساعت گذشته به چند خودرو دستبرد زده اند! با کشف سه باتری، سیم چین، چاقو و دیگر ابزار سرقت، ظن ماموران درحالی به یقین تبدیل شد که تعدادی بیمه نامه خودرو، شناسنامه و دیگر مدارک شناسایی نیز از داخل کیف زن جوان به دست آمد. گزارش خراسان حاکی است: متهمان که زیر نظر سروان حسن آریایی (رئیس تجسس) مورد بازجویی قرار گرفته بودند ،به بیش از 50 فقره سرقت در نقاط مختلف شهر اعتراف کردند و چند شاکی نیز به کلانتری آمدند.

 

سرکرده این باند که به «سرخ پوست» معروف است و سرگذشت او روز گذشته در صفحه حوادث روزنامه خراسان به چاپ رسید ،در بازجویی ها ادعا کرد همسرش را در سرقت ها شرکت می داد تا کسی به خاطر حضور یک زن داخل خودرو به آن ها مشکوک نشود. «قاسم» عضو دیگر باند که به شیشه اعتیاد دارد و یک ماه قبل از زندان آزاد شده است مدعی شد که   یک روز قبل با «امین» (سرخ پوست) آشنا شده و با هم به یک خودروی پژو پارس در خیابان خیام مشهد دستبرد زده اند که بیمه نامه آن درون کیف همسر سرخ پوست کشف شد.

 

بنابراین گزارش، بررسی های بیشتر با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی غرآبادیان برای کشف سرقت های دیگر اعضای این باند همچنان ادامه دارد.

 

سجادپور 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------