نجات پسر 9‌ ساله از چنگ آدم‌ربایان



.مردی که با همدستی چند خلافکار پسری 9‌ساله را ربوده و گروگان گرفته بود تا اختلاف مالی‌اش با پدر او را حل کند، توسط پلیس دستگیر شد.

مردی روز سه‌شنبه هفته پیش سراسیمه نزد کارآگاهان پلیس شهرستان دلگان استان سیستان‌و‌بلوچستان رفت و خبر داد فرزندش ناپدید شده است. او گفت پسرم برای بازی به کوچه رفته بود که این اتفاق رخ داد و حالا بسیار نگران هستم. مأموران پلیس به‌ محض دریافت این شکایت، مشخصات پسربچه را ضمیمه پرونده کردند و برای یافتن او وارد عمل شدند. آنها ابتدا به محل مفقودشدن این کودک رفتند و در بررسی‌های مقدماتی به این یقین رسیدند که پسربچه ربوده شده است. افرادی صحنه آدم‌ربایی را دیده بودند و ماجرا را برای پلیس شرح دادند.

 

آنها گفتند پسربچه جلوی در خانه‌شان در حال بازی بود که یک خودروی پژو 405 به او نزدیک شد. سپس سرنشینان این اتومبیل پسرک را به‌‌زور سوار کردند و گریختند. شاهدان توضیح دادند موفق به برداشتن پلاک خودرو نشدند زیرا آدم‌ربایان آن را از قبل مخدوش کرده بودند و خوانا نبود. کارآگاهان در گام بعدی به پرس‌وجوهای دقیق‌تر از پدر کودک پرداختند و فهمیدند او از مدتی قبل با فردی اختلاف مالی داشته است. در‌نهایت شواهد و مدارک به‌دست‌آمده ثابت کرد پسر دلگانی به دست همین شخص ربوده شده و متهم سعی دارد با این گروگان‌گیری به ماجرای اختلاف مالی با پدر او پایان بدهد و به خواسته‌اش برسد.

 

کارآگاهان با ردیابی‌های وسیعی که انجام دادند، ردپایی از متهم پیدا کردند و در نهایت در‌حالی‌که دو روز از وقوع ماجرای آدم‌ربایی می‌گذشت، محل محبوس‌شدن پسربچه شناسایی شد، اما نکته مهم برای پلیس این بود که عملیات را به‌گونه‌ای طراحی کند که متهم یا متهمان نتوانند به گروگان خود آسیبی وارد کنند و همچنین راه‌های فرار آنها نیز مسدود شود و نتوانند خود را از مخصمه نجات بدهند. این‌گونه بود که عملیاتی ویژه طرح‌ریزی شد و تیمی از مأموران محل مدنظر را تحت محاصره درآوردند.

 

سپس با انجام اقدامات ضربتی و غافلگیرکننده توانستند متهم اصلی پرونده را به دام بیندازند و پسربچه را رها کنند. این کودک به‌سرعت به والدینش تحویل داده شد. او اگرچه ترسیده بود، از نظر سلامت جسمی با مشکل خاصی مواجه نبود. در گام بعدی متهم اصلی تحت بازجویی قرار گرفت. او که هیچ راهی نداشت جز اینکه همه وقایع را بازگو کند، تعریف کرد وقتی نتوانست مشکلش را با پدر کودک حل کند، تصمیم گرفت از این طریق مرد جوان را وادار به تسلیم کند تا بتواند به خواسته خودش برسد.

 

او گفت برای پیشبرد نقشه‌اش افرادی را اجیر کرد و آنها در این آدم‌ربایی به او کمک کردند. در‌حال‌حاضر سایر متهمان این پرونده شناسایی شده‌اند و کارآگاهان به تحقیقات خود تا زمان یافتن محل اختفای این افراد و دستگیری آنها ادامه می‌دهند.

 

شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------