آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

بایدن: به حمایت از اوکراین ادامه می دهیم/ اقدام روسیه را به رسمیت نمی شناسیم



بایدن و زلنسکی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در گفتگویی تلفنی با همتای اوکراینی اش، با اعلام ارائه بسته جدید تسلیحاتی به کی یف، تاکید کرد آمریکا به حمایت خود از این کشور در برابر روسیه ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد بایدن و کامالا هریس امروز با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفتگو، و اعلام کردند که واشنگتن هرگز اقدام روسیه در الحاق بخشی از خاک اوکراین را به رسمیت نخواهد شناخت.

 

بایدن با اعلام تعهد آمریکا به حمایت از اوکراین در دفاع در برابر تجاوز روسیه، از ارائه بسته جدید کمک های نظامی به کی یف به ارزش ۶۲۵ میلیون دلار خبر داد.

 

به گفته کاخ سفید، این بسته شامل تسلیحات و تجهیزات نظامی اضافی از جمله سامانه های پیشرفته توپخانه ای هیمارس، مهمات وخودروهای زرهی است.

 

بایدن مدعی شد ایالات متحده به تلاش هایش برای جلب حمایت بین المللی از اوکراین در دفاع از آزادی و دموکراسی این کشور، ادامه خواهد داد.

 

پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد چهار سامانه موشکی توپخانه با تحرک بالا موسوم به هیمارس (HIMARS) در بسته کمک نظامی ۶۲۵ میلیون دلاری آتی برای اوکراین گنجانده خواهد شد.

 

ارائه تسلیحات نظامی به اوکراین، بیشتر کمتر از یک هفته پس از آن منتشر می‌شود که پنتاگون بسته کمک امنیتی ۱.۱ میلیارد دلاری را اعلام کرده بود.

 

سامانه‌های موشکی هیمارس که به عنوان «تغییرگر میدان بازی» توصیف می‌شوند، می‌توانند بر روی یک کامیون استاندارد ارتشی نصب شوند و با خدمه معدودی که شامل یک راننده، توپچی و رئیس بخش پرتاب‌کننده است، کار کنند.

 

این سامانه موشکی بردی در حدود ۸۰ کیلومتر دارد و به نیروهای دفاعی اوکراین این امکان را می‌دهد که در پشت خطوط روسیه به اهداف مهمی از جمله انبارهای مهمات، مواضع توپخانه دوربرد، پست‌های فرماندهی و سایت‌های پدافند هوایی حمله کنند.

 

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه به سی ان ان گفت: «آنچه اکنون شاهد آن هستیم نوعی تغییر در میدان جنگ است. اوکراینی‌ها در منطقه خارکیف بسیار خوب عمل کرده و از فرصت‌ها استفاده کردند. مبارزه در منطقه خرسون کمی کندتر پیش می‌رود اما آنها در حال پیشرفت هستند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------