مجلس آمریکا بودجه دفاعی ۸۵۸ میلیارد دلاری را تصویب کرد



مجلس سنای آمریکا،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
مجلس آمریکا بودجه دفاعی ۸۵۸ میلیارد دلاری این کشور یا همان NDAA را با ۳۵۰ رای موافق در برابر ۸۰ رای (بیش از دو سوم مورد نیاز برای تصویب قانون و ارسال آن برای مجلس سنا) تصویب کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه (به وقت محلی) با تصویب این بودجه دفاعی برای سال آینده، رسیدن به رکورد ۸۵۸ میلیارد دلار(۴۵ میلیارد دلار بیشتر از آنچه که جو بایدن پیشنهاد داد) را هموار کرد.

 

در بودجه ۸۵۸ میلیارد دلاری نظامی آمریکا برای سال ۲۰۲۳ افزایش ۴.۶ درصدی دستمزد سربازان، بودجه خرید سلاح، کشتی و هواپیما، پشتیبانی از تایوان در برابرچین و اوکراین در مقابل روسیه پیش بینی شده است.

 

این لایحه نتیجه ماه‌ها مذاکره بین دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در کنگره و مجلس سنا - پس از اختلاف نظر برخی از اعضای مجلس در مورد اینکه آیا باید شامل اصلاحیه حق رای شود یا خیر، به اکثریت دو سوم در مجلس احتیاج داشت.

 

آمریکا متعهد شده است در سال آینده حداقل ۸۰۰ میلیون دلار کمک بیشتر به اوکراین بکند.

 

این لایحه بودجه بیشتری را برای توسعه سلاح‌های جدید از جمله جت‌های جنگنده F-۳۵ لاکهید مارتین ساخته شده توسط جنرال دینامیک را مجاز می‌کند.

 

انتظار می‌رود که مجلس سنا هفته آینده بودجه را تصویب کند و آن را به کاخ سفید برای رئیس جمهور ارسال کند تا این قانون را امضا کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------