آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

رئیس سنتکام: روسیه پیروز جنگ در اوکراین نخواهد بود، روزهای خونینی در راه است



جنگ اوکراین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
نشریه پولیتیکو می‌نویسد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته جنگنده آمریکایی اف-۱۶ برای اوکراین یک سلاح معجزه آسا نخواهند بود و هزینه آن بسیار بیشتر از پرتابه‌ها و تجهیزات زمینی است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با بیان اینکه روسیه به پیروزی نظامی در اوکراین دست نخواهد یافت همچنین هشدار داد که بعید است کی‌یف به این زودی تمام نیروهای مسکو را از اوکراین بیرون کند.

 

وی ادامه داد: روس‌ها هزار جنگنده نسل چهارم دارند، اگر بخواهید در هوا با روسیه مقابله کنید، به تعداد قابل توجهی جنگنده نسل چهارم و پنجم نیاز خواهید داشت، بنابراین، با تجزیه و تحلیل هزینه‌ها، معقول‌ترین چیز دقیقا همان کاری است که ما قبلا انجام داده‌ایم یعنی تحویل تعداد قابل توجهی از سیستم‌های دفاع هوایی یکپارچه برای پوشش فضای رزمی و جلوگیری از تسلط روسیه در آسمان.

 

به گفته میلی، جنگنده‌ها بسیار گرانتر از گلوله‌های توپخانه و وسایل نقلیه زمینی هستند و همین امر باعث می‌شود هزینه برای دفاع هوایی ارزشمندتر شود.

 

این ژنرال آمریکایی همچنین تاکید کرد: در جنگ هیچ سلاح معجزه‌ آسایی وجود ندارد، اف-۱۶ها مانند هر چیز دیگری سلاح معجزه آسا نیست.

 

پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده از قصد متحدان برای آغاز آموزش خلبانان اوکراینی برای خلبانی اف-۱۶‌های آمریکایی و دیگر جنگنده‌های نسل چهارم ساخت غرب خبر داده بود. همانطور که در واشنگتن گزارش شده، هنوز تصمیمی در مورد اینکه چه کسی و کجا خلبانان را آموزش می‌دهد، گرفته نشده است؛ اما انتظار می‌رود یکی از کشورهای اروپایی محل آموزش باشد.

 

روسیه تحویل احتمالی این جنگنده‌ها را مرحله بعدی تشدید درگیری می‌خواند و هشدار می‌دهد که این تجهیزات به یک هدف قانونی برای نیروهای مسلح روسیه تبدیل خواهد شد.

 

ژنرال میلی همچنین معتقد است باز پس گیری مناطق از دست رفته توسط اوکراین در آینده نزدیک قابل دستیابی نیست.

 

 رئیس کمیته واحد روسای ستادهای نیروهای مسلح ایالات متحده همچنین اعلام کرد که هدف راهبردی اوکراین برای بازگرداندن مناطق از دست رفته از مسیر نظامی در چشم انداز کوتاه مدت دست یافتنی نیست.

 

وی روز پنج‌شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار کرد: هدف راهبردی کی‌یف این است که تمامی اوکراین که توسط روسیه به کنترل درآمده را پس بگیرد. در مناطق اوکراین که توسط روسیه به کنترل درآمده چند صد هزار نظامی روسی حضور دارند. این امر ممکن است که از مسیر جنگی میسر باشد؛ اما احتمالا نه در چشم انداز کوتاه مدت. این بدان معناست که جنگ ادامه خواهد داشت، خونین و سخت خواهد بود و در نقطه‌ای، هر دو طرف یا برای یک راه حل مذاکره می‌کنند یا به یک نتیجه نظامی می‌رسند.

 

ایالات متحده پیشتاز فشار برای حمایت بین‌المللی از اوکراین بوده و به سرعت ائتلافی را برای حمایت از کی‌یف پس از حمله روسیه در فوریه ۲۰۲۲ تشکیل داده و کمک‌های ده‌ها کشور را هماهنگ کرده است. ژنرال لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده گفته، حامیان اوکراین در مجموع نزدیک به ۶۵ میلیارد دلار کمک امنیتی به این کشور ارائه کرده‌اند.

 

در این میان، کاخ سفید اخیرا اعلام کرد که واشنگتن از ارائه جنگنده‌های پیشرفته از جمله اف-۱۶ به اوکراین حمایت خواهد کرد درحالیکه پیشتر آمریکا عدم تمایلش را برای تامین چنین جنگنده‌هایی به اوکراین اعلام کرده بود.

 

***

 

مدودف: جنگ اوکراین شاید چندین دهه طول بکشد/ همیشه برای کرملین کار با جمهوری خواهان آسان‌تر بوده

یکی از متحدان عالی پوتین گفته که جنگ اوکراین ممکن است چندین دهه به طول بینجامد و دوره‌های طولانی آن با آتش‌بس‌هایی روبرو شود.

 

جنگ اوکراین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه در جریان سفرش به ویتنام گفته است: جنگ و درگیری در اوکراین شاید خیلی و احتمالا چندین دهه به طول بینجامد.

 

وی افزود: «تا زمانی که این قدرت در اوکراین وجود دارد، برای مثال، سه سال آتش‌بس وجود خواهد داشت و دو سال درگیری و آن تکرار خواهد شد، بنابراین رژیم نازی باید در کی‌یف از بین برود.

 

در ژانویه سال جاری میلادی، مدودف گفته بود اگر روسیه شکست بخورد ساید یک جنگ هسته‌ای به وقوع بپیوندد.

 

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه تاکید کرد، اگر غرب تسلیحات هسته‌ای اوکراین را تامین کند، مسکو باید یک حمله پیشگیرانه انجام دهد.

 

در این راستا پولیتیکو گزارش داد که مقامات آمریکا در حال برنامه ریزی برای این احتمال رو به رشد هستند که جنگ روسیه و اوکراین به یک درگیری منجمد تبدیل شود که برای سال‌ها، شاید چندین دهه ادامه خواهد داشت.

 

به نوشته این روزنامه، این درگیری ممکن است به صف رویارویی‌های طولانی مشابه در شبه جزیره کره، جنوب آسیا و فراتر از آن بپیوندد و در کاخ سفید و تعدادی از آژانس‌های آمریکایی در این مورد بحث‌های موقتی صورت گرفته است.

 

روزنامه مذکور افزود: "درگیری منجمد" که در آن جنگ متوقف می‌شود؛ اما هیچ یک از طرفین برنده اعلام نمی‌شوند و هیچ یک از طرفین موافقت نمی‌کنند که جنگ به طور رسمی پایان یافته است. همچنین این می‌تواند برای آمریکا و سایر کشورهای حامی اوکراین یک "نتیجه خوشایند سیاسی طولانی مدت" باشد.

 

به نوشته پولیتیکو، این سناریویی است که ممکن است "واقع بینانه‌ترین نتیجه در درازمدت" باشد، زیرا به نظر می‌رسد نه کی‌یف و نه مسکو اصلا تمایلی به قبول شکست ندارند.

 

چند روز پیش، وب سایت "۱۹FortyFive" گزارش داد که جنگ در اوکراین بدون توجه به حمله آتی اوکراین احتمالا ادامه خواهد داشت و تاکید کرد که به مرور زمان شرایط به سمت روسیه متمایل خواهد شد.

 

معاون رئیس شورای امنیت روسیه همچنین گفت: اگر نتایج انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا فردی مبتلا به زوال عقل را به عنوان رئیس جمهوری این کشور بیرون نیاورد، نتایج برای روسیه قابل قبول است.

 

مدودف در یک مصاحبه مطبوعاتی در جریان سفر خود به ویتنام و در پاسخ به سوالی در مورد قابل قبول‌ترین نامزد از نظر مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا گفت که "نکته اصلی عدم انتخاب مرد مبتلا به زوال عقل است". وی افزود: "آنها می‌توانند انتخاب کنند."

 

این سیاستمدار روس در مورد چشم انداز انتخابات آتی آمریکا در مورد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، اشاره کرد که "ترامپ مرد خوبی است؛ اما ترسو است."

 

در عین حال مدودف گفت که "از نظر تاریخی، همیشه برای کرملین کار با جمهوری خواهان آسان‌تر بوده است."

 

مدودف محو شدن اوکراین پس از اتمام عملیات ویژه نظامی روسیه را ممکن دانست

دیمیتری مدودف معتقد است که اوکراین ممکن است که بعد از پایان عملیات ویژه نظامی روسیه در روند تقسیم آن بین روسیه و برخی دول اتحادیه اروپا محو گردد.

 

وی در کانال تلگرامی خود سناریوهای محتمل که چطور اوکراین محو خواهد شد و نیز خطر ازسرگیری درگیری در اروپا و جهان را تشریح کرده است.

 

مدودف اینگونه نوشت: "اوکراین بعد از پایان عملیات ویژه نظامی در روند تقسیم آن بین روسیه و برخی دولت‌های اتحادیه اروپا محو خواهد شد. دولت اوکراین در تبعید در یکی از کشورهای اروپایی شکل خواهد گرفت". به عقیده وی درگیری در این صورت "با ضمانت‌های منطقی از سرگیری آن در چشم انداز کوتاه مدت به پایان خواهد رسید؛ اما فعالیت تروریستی نازی‌های اوکراینی در خاک کشورهای اتحادیه اروپا که مناطق غربی اوکراین را بدست می‌آورند، پخش خواهد شد.

 

وی معتقد است که خطر از سرگیری درگیری به تمام معنا و یا تبدیل آن به جنگ جهانی در این صورت می‌تواند معتدل به نظر برسد".

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------