آمریکا: کی‌یف برای ضدحمله در تابستان آماده می‌شود/ ما به حملات در داخل روسیه تشویق نمی‌کنیم



جنگ اوکراین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که قرار است اوکراین ضدحمله خود را در این تابستان آغاز کند و کی‌یف می‌تواند بر ارسال زودهنگام سلاح‌های بیشتر از جانب ایالات متحده اتکا کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی کاخ سفید گفت: ما می‌خواهیم در حالی که اوکراین برای ضدحمله در تابستان آماده می‌شود، هرآنچه که برای دفاع از خود نیاز دارد در اختیار داشته باشد.

 

وی در مصاحبه با سی ان ان گفت: ما درصدد هستیم به انتقال تجهیزات نظامی و مجهز کردن اوکراین به سامانه‌های دفاعی در تابستان از جمله در آینده نزدیک ادامه دهیم.

 

در پاسخ به سوالی درمورد اینکه آیا کاخ سفید زمان دقیق‌تری از این حمله را می‌داند، کربی گفت که ارتش آمریکا در تماس با همتایان اوکراینی خود از آغاز برنامه ریزی حمله بوده است.

 

کربی گفت که ایالات متحده تاکیداتی را از جانب اوکراینی‌ها دریافت کرده که آنها از سلاح‌های آمریکایی که به آنها تحویل شده است، برای حمله در داخل روسیه استفاده نخواهند کرد اما زمانی که سلاح‌ به دست آنها برسد، سلاح تحت تملک آنها می‌شود.

 

این مقام آمریکایی گفت که واشنگتن تشویق به حملات در داخل روسیه نمی‌کند، چراکه خواهان تشدید نزاع در اوکراین و تبدیل آن به جنگی علیه غرب نیست.

 

وی گفت: ما خواهان تشویق به حملات در داخل روسیه نیستیم، نمی‌خواهیم جنگ شدت بگیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------