آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

آمریکا: چین از یک پایگاه مخفی در کوبا برای جاسوسی از ما استفاده می‌کند



جاسوسی چین از آمریکا،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
یک مقام ارشد دولت آمریکا روز شنبه اعلام کرد که چین از پایگاهی در کوبا برای جاسوسی و شنود از ایالات متحده استفاده می کند.

به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد دولت آمریکا روز شنبه گفت که کشور چین از پایگاهی در کوبا برای جاسوسی و شنود از ایالات متحده استفاده می کند.

 

این مقام ارشد دولت آمریکا گفت که پایگاه چینی در کوبا قبلا ایجاد شده و این اتفاق در دوره آنها رخ نداده است.

 

وی که نامش را فاش نکرده است، تأکید کرد که تلاش‌های جاسوسی چین یک نگرانی مداوم است و ایالات متحده اقداماتی را برای مقابله با آن انجام می‌دهد.

 

وی گفت: زمانی که دولت بایدن در ژانویه ۲۰۲۱ روی کار آمد، ما در مورد برخی از تلاش‌های حیاتی چین در سراسر جهان برای گسترش زیرساخت‌ها و پایگاه‌های لجستیکی به منظور توانمندسازی ارتش برای طرح و حفظ قدرت نظامی از راه دور مطلع شدیم.

 

روزنامه وال استریت ژورنال و به دنبال آن پولیتیکو و دیگر رسانه‌ها، روز پنجشنبه گزارش دادند که چین در حال مذاکره با هاوانا برای ایجاد یک مرکز جاسوسی در این جزیره است اما در همان روز، کاخ سفید و پنتاگون در مورد این گزارش‌ها اظهار نظر کردند که دقیق نیستند.

 

این مقام فاش کرد: رئیس جمهور جو بایدن دستورات خود را برای رسیدگی به این موضوع داد. وی با اشاره به اینکه فشار پکن برای توقف جاسوسی از طریق دیپلماسی انجام شد، گفت: ما قبلاً این کار را برای ماه‌ها انجام داده‌ایم.

 

وی گفت: ما معتقدیم که چین هنوز به آنچه که آرزویش را دارد نرسیده است، آنها برای تقویت حضور خود در کوبا به کار خود ادامه می دهند و ما برای برهم زدن آنها به کار خود ادامه می دهیم.

 

دیروز وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی مطبوعاتی به گزارش رسانه‌های آمریکایی درباره توافق چین و کوبا بر سر ساخت تاسیسات جاسوسی چین با قابلیت رصد کردن مخابرات در سراسر بخش جنوب شرقی آمریکا واکنش نشان داد و گفت: «من از چیزی که شما ذکر کردید مطلع نیستم. این به خوبی شناخته شده که آمریکا کارشناس تعقیب کردن سایه‌ها و مداخله کردن در امور داخلی کشورهای دیگر است».

 

وی تصریح کرد: آمریکا سردمدار هک کردن و ابرقدرت در زمینه جاسوسی در جهان است. آمریکا مدت‌هاست که خلیج گوانتاناموی کوبا را به دلیل فعالیت‌های مخفیانه به طور غیرقانونی اشغال کرده و بیش از ۶۰ سال است که علیه کوبا محاصره اعمال کرده است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ادامه داد: واشنگتن باید به شدت در خود و سیاست‌هایش تجدیدنظر کند، از مداخله در امور داخلی کوبا به بهانه آزادی، دموکراسی و حقوق بشر دست بردارد، فورا محاصره اقتصادی، تجاری و مالی اعمال شده علیه کوبا را لغو کند و در راستای بهبود روابط با کوبا و ارتقاء ثبات و صلح منطقه‌ای و نه مغایر با آن عمل کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------