آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

تحریم یک گروه چچنی و پنج فرد دیگر از سوی آمریکا



اخبار,اخبار بین الملل,آمریکا

آمریکا یک گروه چچنی و پنج شخص از جمله دست‌کم سه شهروند روس را به اتهام سوءاستفاده از حقوق بشر تحت تحریم قرار داد.

به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا طبق قانون ماگنیتسکی این تحریم‌ها را علیه گروه چچنی "تیم ویژه واکنش سریع تِرِک" و این پنج فرد اعلام کرده است. در میان این افراد، مظنونان قتل سرگئی ماگنیتسکی، افشاگر روس و بوریس نمتسوف، رهبر اپوزیسیون روسیه حضور دارند.

 

به موجب قانون ماگنیتسکی که در سال ۲۰۱۲ وضع شده، دارایی‌های مقاماتی که در مرگ ماگنیتسکی ۳۷ ساله در زندان روسیه در سال ۲۰۰۹ دست داشته‌اند، مسدود شده و ممنوعیت‌های ویزا علیه آنان اعمال می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، النا آناتولیونا و گنادی ویاچسلاوویچ کارلوف، دو عضو کمیته تحقیقات دولت روسیه از جمله افرادی هستند که در این دور از تحریم‌ها، تحت تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند. آمریکا می‌گوید، این دو فرد "در تلاش برای پنهان کردن مسئولیت قانونی بازداشت، سوءاستفاده و مرگ ماگنیتسکی دست داشته‌اند".

 

ابوزاید ویسمورادوف، فرمانده تیم ویژه واکنش سریع ترک در چچن نیز به "دست داشتن در کشتار غیرقانونی، شکنجه و دیگر موارد نقض ناپسند حقوق بشر که در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شده‌اند"، عیله آنان که قصد افشا کردن فعالیت‌های غیرقانونی مقامات دولت روسیه را داشته‌اند، متهم است.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا اظهار کرد، ویسمورادوف مسئول عملیاتی بوده که طی آن "افرادی به دلیل دگرباش بودن به طور غیرقانونی بازداشت و شکنجه شده‌اند".

 

این وزارتخانه همچنین سرگئی لئونیدویچ کوسیف را به عنوان رهبر یک تبعیدگاه در جمهوری کارلیا برای کشتار و شکنجه غیرقانونی مسئول می‌داند. نفر پنجم این فهرست نیز که تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته، روسلان گرمیف است که متهم به فعالیت در راستای منافع رمضان قدیروف، رهبر جمهوری چچن در رابطه با کشتار و شکنجه غیرقانونی است.

 

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است، بازرسان تحقیقاتی روسیه دو بار تلاش کرده‌اند که گرمیف را به عنوان ترتیب‌دهنده احتمالی قتل نمتسوف در سال ۲۰۱۵ متهم کنند اما سرپرست کمیته تحقیقات مانع آنان شده است.

 

نمتسوف یکی از علنی‌ترین منتقدان ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بود که در سال ۲۰۱۵ در نزدیکی کرملین به ضرب گلوله کشته شد.

 

سفارت روسیه در واشنگتن در بیانیه‌ای اظهار کرد، تحریم‌های آمریکا که تحت قانون ماگنیتسکی اعمال شده‌اند، "با قوانین بین‌المللی در تضاد هستند" و روسیه با "اقداماتی متقابل" به این تحریم‌ها پاسخ خواهد داد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------