گوآیدو: دولت ونزوئلا قصد انحلال مجمع ملی را دارد



اخبار,اخبار بین الملل,گوایدو
رهبر اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرده است که دولت نیکولاس مادورو قصد دارد تا با انحلال مجمع ملی دست به برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام بزند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون و رئیس مجمع ملی ونزوئلا به تازگی اظهار داشته که امروز (دوشنبه) امکان اتخاذ این تصمیم در مجمع موسسان وجود دارد. حزب سوسیالیست با رهبری دیوسدادو کابلو، اکثریت مجمع موسسان را در اختیار دارد؛ نهاد قانون‌گذاری دیگری در کنار مجمع ملی با اختیارات بیشتر. این اقدام می‌تواند منجر به دستگیری‌ قانون‌گذاران بیشتری در این کشور شود.

 

احتمال این که این تصمیم منجر به تشدید انتقادها از نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مجامع بین‌المللی شود، زیاد است. این موضوع هم‌چنین می‌تواند منجر به توقف مذاکرات دولت و هم‌پیمانان گوآیدو در نروژ شود. این مذاکرات چندمرحله‌ای با هدف یافتن راه‌حلی برای بحران سیاسی ونزوئلا آغاز شده است.

 

گوآیدو طی پیام ویدئویی‌ که در حساب توئیتری خود منتشر کرد، اظهار داشت: آن‌ها امروز پارلمان را منحل خواهند کرد، به طور غیرقانونی دست به برگزاری انتخابات مجدد می‌زنند و حتی اقدام به آزار قانون‌گذاران خواهند کرد؛ اگر این کار را انجام دهند، نتیجه‌اش تشدید منازعات خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------