ترامپ در دیدار با نتانیاهو: معامله قرن عصر سه‌شنبه رونمایی می‌شود



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ و نتانیاهو
رئیس جمهور آمریکا در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید گفت که معامله قرن عصر سه‌شنبه رونمایی می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از اسکای‌نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که طرح صلح آمریکا عصر فردا (سه‌شنبه) رونمایی خواهد شد.

 

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنانش گفت: «طرح صلح تاریخی که فردا اعلام خواهد شد، مورد توافق بسیاری از کشورهای عربی بوده و فکر می‌کنم که فلسطینیان نیز در نهایت خواستار آن خواهد بود.»

 

وی افزود که طرح صلح شانس (موفقیت) دارد و اگر فلسطینیان خواستار توافق نباشد، توافقی حاصل نخواهد شد.

 

ترامپ در ادامه سخنانش مدعی شد که معامله قرن موجب شگفتی فلسطینیان خواهد شد چون برای آنها عالی بوده و نتانیاه و «بنی گانتز» رهبر ائتلاف آبی و سفید رژیم صهیونیستی نیز از این طرح شگفت زده خواهند شد.

 

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «طرح صلح خاورمیانه برای همگان کاملا منطقی است و فلسطینیان باید این طرح را بپذیرند چون در راستای منافع آنهاست.»

 

نتانیاهو نیز در این دیدار گفت که طرح ترامپ برای صلح، فرصت قرن و فرصتی تاریخی خواهد بود.

 

وی همچنین در این دیدار از ترامپ سپاسگذاری کرد و گفت: « برای کارهایی که برای اسرائیل انجام دادی همانند برسمیت شناختن قدس و انتقال سفارت آمریکا به آنجا و برسمیت شناختن حق اسرائیل در کرانه باختری قدردانی می‌کنیم.»

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه سخنانش با مطرح کردن اتهاماتی علیه ایران، از ترامپ به دلیل مقابله با تهران از زمان روی کار آمدنش  و همچنین خروج از توافق هسته‌ای تشکر و قدردانی کرد.

 

 تایمز اسرائیل: بخش اعظم دیدار نتانیاهو و ترامپ به ایران اختصاص داشت

پایگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از یک عضو هیأت اسرائیلی در واشنگتن نوشته است که دیدار امروز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا عمدتا بر بحث در مورد ایران متمرکز بوده است.

 

این منبع مطلع که نامش فاش نشده، جلسه امروز در کاخ سفید را «عالی» توصیف کرده است.

 

وی در این مورد گفته است که دو طرف «در مورد طرح صلحی که فردا رونمایی می‌شود بحث کردند، اما اغلب وقت دیدار بر ایران متمرکز بود.»

 

به گفته این منبع، ترامپ و نتانیاهو «درباره لزوم متوقف کردن ستیزه‌جویی ایران و همچنین تلاش‌های ایران برای اتمی شدن و همچنین لزوم ادامه فشار به ایران در همه جبهه‌ها»، گفت‌وگو کرده‌اند.

 

طرفین همچنین در مورد «فرصت‌های منطقه‌ای» که بعد از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایجاد شده، بحث کرده‌اند.

 

به گفته این مقام اسرائیلی، نتانیاهو در این نشست تأکید کرده است که باید با تلاش‌های دیوان کیفری بین‌المللی برای تعقیب قضایی اسرائیل مقابله کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------