رهبر کاتالونیا هم به کرونا مبتلا شد/ وزیر دفاع آمریکا و معاونش قرنطینه می‌شوند



اخبار,اخبار بین الملل,رهبر کاتالونیا
رهبر منطقه‌ای کاتالونیا در اسپانیا اعلام کرد به ویروس کرونا مبتلا شده و خود را قرنطینه کرده است اما به انجام وظایفش ادامه خواهد داد.

به گزارش فارس، به نوشته روزنامه «کاتالان نیوز» تورا روز دوشنبه گفت نتیجه تست کرونای وی مثبت است و خود را در یکی از ساختمان‌های دولتی قرنطینه خواهد کرد.

 

او گفت از محل قرنطینه خود به وظایف دولتی که بر عهده دارد ادامه خواهد داد. وی همچنین از مردم به توصیه‌های مقامات برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا توجه کنند.

 

«پیر آراکونس» معاون وی نیز روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرده بود به بیماری «کووید-۱۹» مبتلا شده است. او نیز خود را در خانه‌اش در «بارسلون» قرنطینه کرده و اعلام کرده به در انجام وظایفش وقفه‌ای رخ نخواهد داد.

 

ملوان نیروی دریایی آمریکا کرونا گرفت

نیروی دریایی آمریکا امروز دوشنبه در بیانیه‌ای از نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در داخل یکی از ناوهای خود خبر داد.

 

بر اساس اعلام خبرگزاری فرانسه، نیروی دریایی آمریکا در بیانیه خود اعلام کرده است که این ملوان هم اکنون در خانه قرنطینه است و به کسانی که با او در تماس بوده‌اند هم اطلاع داده شده و آنها نیز در محل اقامت خود قرنطینه هستند.

 

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا در این خصوص آمده است: جواب تست کرونای این نیروی در حال خدمت در کشتی تهاجمی «یواس‌اس باکسر» (USS Boxer) مثبت بوده و این نخستین مورد ابتلای یک عضو نیروی دریایی در داخل کشتی محسوب می‌شود.

 

ابتلای یکی از کارکنان سازمان بهداشت جهانی در ژنو

یکی از کارکنان دفتر سازمان بهداشت جهانی در ژنو به ویروس کرونا مبتلا شده است. این خبر را یک منبع آگاه امروز -‌دوشنبه- اعلام کرد. 

 

این منبع آگاه عنوان کرد که فرد مبتلا در تاریخ پنج مارس در دفتر این سازمان حضور پیدا کرده است. وی تحت قرنطینه قرار گرفته و اکنون تحت درمان قرار دارد. 

 

به گفته این منبع آگاه، هیچ‌یک از کسانی که با این فرد در ارتباط بوده‌اند به کرونا مبتلا نشده‌اند. دفتر سازمان بهداشت جهانی در تلاش برای یافتن کسانی است که این فرد با آن‌ها ارتباط داشته است. 

 

 

وزیر دفاع آمریکا و معاونش قرنطینه می‌شوند

فارس نوشت: سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه خبر داد که «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا و معاون وی قرنطینه می‌شوند.

 

سخنگوی پنتاگون گفت که تا کنون 37 مورد ابتلا به کرونا در مجموعه وزارت دفاع آمریکا ثبت شده که 18 نفر آنها مربوط به نیروهای ارتش است.

 

هفته پیش یک مقام پنتاگون هشدار داده بود که آمار رسمی شمار نظامیان این کشور که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند با آمار واقعی تفاوت دارد.

 

این مقام ارشد نظامی آمریکا در این باره گفت: «با توجه به آنچه که در جهان شاهد هستیم و این واقعیت که ما افرادی را در سراسر جهان داریم پس باید مبتلایان بیشتری به کرونا وجود داشته باشد.»

 

هفته پیش نیز «کریستوفر کاوولی» فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا که به دلیل شرکت در کنفرانسی در اروپا ممکن بود به کرونا مبتلا شده باشد،‌ خود را در قرنطینه قرار داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------