آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

ترامپ: حمله به عراق بدترین تصمیم در تاریخ آمریکا بود/ ما هیچ دخالتی در حمله به ونزوئلا نداشتیم



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ
رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که تصمیم جورج بوش پسر در خصوص حمله به عراق در سال ۲۰۰۳، بدترین تصمیم در تاریخ آمریکا بود.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن انتقاد شدید از سیاست خارجی دولت بوش پسر به خاطر آغاز جنگ عراق پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، تصریح کرد: به وضعیت نیروهایمان در حال حاضر بنگرید، ما در حال حاضر در شرایط متفاوتی قرار داریم. تعداد نیروهای آمریکایی را در افغانستان به ۸ هزار و در عراق به ۴ هزار و در سوریه به صفر کاهش داده‌ایم.

 

ترامپ همچنین خاطرنشان کرد: این اقدامات بدین معنی نیست که ما در صورت لزوم جنگ نخواهیم کرد اما هشت میلیارد دلار به خاطر بدترین تصمیم برای رفتن به خاورمیانه هزینه کردیم. شاید بدترین تصمیم در تاریخ ایالات متحده بود. میلیون‌ها تن از دو طرف کشته شدند.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: ما همانند نیروهای پلیس می‌جنگیم. ما نقش پلیس راهنمایی و رانندگی را در آنجا داریم. ما طوری که افراد برای پیروزی می‌جنگند، نجنگیدیم. من این امر را بدترین تصمیم در تاریخ کشورمان قلمداد می‌کنم.

 

ترامپ در بخش دیگری از اظهارات خود، مدعی شد، پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین، تنها دلیلی است که آمریکا با کره‌شمالی وارد جنگ نشده است.

 

وی بیان کرد: به خاطر بیاورید که همه می‌گفتند من در ۲۴ ساعت اول ریاست‌جمهوری خود به خاطر شخصیتی که دارم، وارد جنگ می‌شوم. آنها مرا درک نمی‌کنند. به کره‌شمالی نگاه کنید؛ جنگ کجاست؟ اگر من رییس‌جمهور نمی‌شدم، همین حالا در حال جنگ بودید.

 

او در مصاحبه اختصاصی خود با نیویورک‌پست اظهار کرد: فکر می‌کنم میراث من این خواهد بود که رییس‌جمهوری عالی بودم. این چیزی است که می‌خواهم؛ این که رییس‌جمهوری عالی بوده باشم؛ به مردم اهمیت دهم و از آنها حفاظت کنم.

 

ما هیچ دخالتی در حمله به ونزوئلا نداشتیم

ترامپ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران هرگونه دخالت ایالات متحده در آنچه که مقامات ونزوئلا آن را یورش مسلحانه ناکام در این کشور خوانده‌ و منجر به دستگیری ۲ مزدور آمریکایی شد را رد کرد. 

 

واکنش ترامپ در حالی عنوان می‌شود که نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا روز دوشنبه اظهار کرد که مقامات امنیتی دو شهروند آمریکایی را که با یک کهنه سرباز ارتش آمریکا مشغول به کار بودند، بازداشت کرده‌اند و مسئولیت یک عملیات مسلحانه ناکام را بر عهده گرفته‌اند. 

 

ترامپ در پاسخ به بازداشت آمریکایی‌ها گفت: ما متوجه می‌شویم ما فقط در مورد آن شنیدیم. اما این هیچ ارتباطی با دولت ما ندارد. 

 

به گفته رییس جمهوری ونزوئلا، نیروهای امنیتی این کشور همچنین ۱۳ "تروریست" را که با این طرح توطئه مشارکت داشتند، دستگیر کرده‌اند. 

 

مادورو تصریح کرد، این توطئه با هماهنگی واشنگتن برای ورود به خاک ونزوئلا از طریق سواحل این کشور و سرنگونی دولت وی انجام گرفت. 

 

مقام‌های ونزوئلا پیش از این اعلام کرده بودند که هشت نفر در این تجاوز ناکام دو روز پیش به خاک ونزوئلا کشته شدند. 

 

مادورو در ادامه روادید و کارت‌های شناسایی این دو آمریکایی به نام‌های " ایرن بری" و " لوک دنمن" را به خبرنگاران نشان داد که برای "جردن گودرو" نظامی کهنه‌کار آمریکایی و مسئول این طرح توطئه کار می‌کردند. 

 

جردن گوردو که مسئولیت این تجاوز به خاک ونزوئلا را برعهده گرفته مشارکت این دو شهروند آمریکایی را در این طرح توطئه علیه دولت کاراکاس تائید کرده است. 

 

کرونا نشان داد که حق با من بوده است

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که تنها چیزی که مردم این کشور از اپیدمی کرونا یاد گرفتند این بود که «حق با من بود.»

 

وی در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک پست گفت که مردم آمریکا در حال حاضر کالاهای داخلی بسیاری مصرف می‌کنند. او ابراز اطمینان کرد که مردم این کشور «کم‌کم در حال بهتر شدن هستند.»

 

ترامپ همچنین گفت که به نظر او اپیدمی کرونا به زودی پایان می‌یابد و برخی ایالت‌ها خواهند توانست به قرنطینه‌های اعمال‌شده خاتمه دهند. 

 

چین همه‌ چیز را درباره شیوع کرونا بگوید

با آنکه فرضیه آزمایشگاهی بودن ویروس کرونای جدید از سوی مجامع علمی و حتی مقام‌های دولت آمریکا دائماً رد می‌شود «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه هم بر تلاش خود برای نسبت دادن شیوع این ویروس به چین ادامه داد و گفت که چین باید همه چیز را درباره شیوع این ویروس بگوید. 

 

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا هم که همانند ترامپ بر نسبت دادن شیوع کرونا به چین اصرار دارد روز یکشنبه مدعی شد «شواهد زیادی» وجود دارند که نشان می‌دهند این ویروس از آزمایشگاهی در چین نشأت گرفته است. او با وجود این، جمع‌بندی نهادهای اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه این ویروس ساخته دست بشر نیست را به چالش نکشید. 

 

«موسسه ویروس‌شناسی ووهان» که زیر مجموعه دولت چین است هم ادعاهای برخی مقام‌های دولت آمریکا در خصوص نقش چین در گسترش این ویروس را رد کرده‌ است. بسیاری از متخصصان و کارشناسان گفته‌اند معتقدند این ویروس از طریق حیوانات به بدن انسان منتقل شده است. 

 

ترامپ که قبل از سفر به آریزونا در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد مدعی شد ایالات متحده آمریکا به زودی گزارشی درباره خاستگاه ویروس کرونا منتشر خواهد کرد. رئیس‌جمهور آمریکا با وجود این جزئیات بیشتری در این خصوص آشکار نکرد. 

 

ترامپ که در هنگام آغاز شیوع ویروس کرونا از پاسخ چین به آن تمجید کرده بود امروز سه‌شنبه گفت: «ما گزارش مشخصی به مرور زمان در این خصوص منتشر خواهیم کرد.»

 

رئیس‌جمهور آمریکا خاطرنشان کرد با «شی‌جین پینگ»، رئیس‌جمهور چین در این خصوص صحبت نکرده است. او گفت: «ما می‌خواهیم آنها شفاف باشند. می‌خواهیم بدانیم چه اتفاقی افتاده تا دیگر هرگز تکرار نشود.»

 

فرضیه‌ای که ترامپ بر آن اصرار دارد حتی در میان دولت او هم بارها به چالش کشیده شده است. امروز سه‌شنبه «آنتونی فاوچی»، مشاور ارشد «دونالد ترامپ» در امور پزشکی هم بر شکل‌گیری طبیعی و غیردستکاری‌شده این ویروس تأکید کرد. 

 

فاوچی در مصاحبه‌ای با نشریه نشنال‌جیوگرافیک گفت: «اگر شما تکامل این ویروس و آنچه در حال حاضر وجود دارد را در نظر بگیرید [شواهد علمی] تمایل بسیار بسیار شدیدی به این سمت دارند که این ویروس نمی‌تواند به صورت مصنوعی یا دستکاری‌شده ایجاد شده باشد.»

 

مشاور ارشد ترامپ در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که این ویروس به صورت طبیعی ایجاد شده و بعد وارد بدن گونه‌های جانوری شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------