پوتین دادگاهی می‌شود



اخبار,اخبار بین الملل,میخائیل ایگناتیف
یک فرماندار سابق عزل شده از سوی ولادیمیر پوتین، از رییس فدراسیون روسیه به خاطر برکناری اش به دادگاه عالی شکایت برده است.

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت روزنامه "مسکو تایمز" چاپ مسکو،" میخائیل ایگناتیف" رئیس معزول جمهوری  "چوواشی" در بخش مرکزی روسیه موسوم به منطقه "ولگا" که در بهمن ماه سال گذشته با حکم پوتین و به خاطر انجام رفتارهای مناسب از حزب حاکم "روسیه واحد" و ریاست جمهوری "چوواشی" برکنار شده بود، از پوتین به دادگاه عالی شکایت برده است.

 

ایگناتیف در بهمن ماه گذشته در مراسم اهدای خودروهای جدید به سازمان آتش‌نشانی منطقه خود، شوخی زننده ای با رییس آتش نشانی منطقه کرده بود و فیلم این شوخی زننده در شبکه های اجتماعی بازخورد منفی پیدا کرده بود. او کلید خودروهای جدید آتش نشانی را طوری در اختیار رییس سازمان آتش نشانی قرار داد که او  برای دریافت آن از دستان این مقام عالی رتبه روسیه، باید بالا و پایین می‌پرید.

 

دفتر ایگناتیف پس از بازخوردهای منفی سعی در توجیه این اقدام او کرد و این رفتار را شوخی با یک دوست قدیمی دانست، اما با واکنش منفی در شبکه های اجتماعی، پوتین ایگناتیف را هم از حزب حاکم و هم از منصب ریاست جمهوری "چوواشی" برکنار کرد. ایگناتیف به مدت 10 سال ریاست جمهوری چوواشی در منطقه ولگا در روسیه را بر عهده داشت.

 

حالا ایگناتیف بابت عزل خودش از سوی پوتین از او به دادگاه عالی شکایت کرده و دادگاه عالی نیز چهارشنبه گذشته دادخواست ایگناتیف را علیه "رئیس فدراسیون روسیه" ثبت کرده  و روز بعد آن را پذیرفته است. دادگاه عالی روسیه تاریخ 30 ژوئن را برای دادرسی این شکایت تعیین کرده است.

 

 ایگناتیف 58 ساله در حالی از پوتین شکایت کرده که هم اکنون به دلیل "ذات‌الریه" شدید در بخش "آی سی یو" بیمارستانی در شهر "سن پترز بورگ" روسیه بستری است و وضعیت جسمی  وخیمی دارد.

 

ایگناتیف رفتارهای جنجالی زیادی داشت و با اصحاب رسانه نیز میانه خوبی نداشت. او یک بار در سخنانی جنجالی در جلسه‌ای عمومی گفته بود باید روزنامه‌نگارانی را که به انتقاد از مقامات حکومت خو کرده‌اند، از بین بُرد.

 

در صورت رسیدگی به شکایت این چهره حکومتی سابق روسیه از پوتین، این نخستین بار است که دستگاه قضایی روسیه به شکایتی علیه پوتین رسیدگی می‌کند. پیش از این برخی از فعالان سیاسی و مدنی مخالف از پوتین به دادگاه شکایت برده‌اند اما تاکنون هیچ پرونده‌ای برای بررسی به این شکایت‌ها از عالی‌ترین مقام رسمی روسیه، تشکیل نشده است.

 

بنا به گزارش خبرگزاری اینترفاکس روسیه، تاکنون در اتحاد جماهیر شوروی سابق و روسیه کنونی به جز 2 مورد در دهه 1990 و در زمان ریاست جمهوری "بوریس یلتسین"، سابقه نداشته فرمانداران معزول به خاطر برکناری‌شان  از عالی‌ترین مقام فدراسیون روسیه به دادگاه شکایت کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------