آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

کاخ سفید: آمریکا همچنان با چین در تعامل است/ پامپئو: ادعای حاکمیت چین بر منابع دریای جنوبی را غیرقانونی می‌دانیم



اخبار,اخبار بین الملل,لری کودلا
مشاور کاخ سفید شامگاه دوشنبه گفت که با وجود تمام اختلافات، دولت دونالد ترامپ در حال تعامل با چین در مورد فاز اول توافق تجاری است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، "لری کودلا" مشاور اقتصادی کاخ سفید به فاکس نیوز گفت: رییس جمهوری آمریکا به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا، قوانین جدید امنیتی هنگ کنگ و برخورد با اویغورها از نظر روحی حس خوبی نسبت به چین ندارد، اما واشنگتن هنوز در حال تعامل در مورد بخشی از اولین مرحله از توافق تجاری گسترده خود با چین است.

 

آمریکا در حالی مدعی تعامل با چین در مورد فاز اول توافق تجاری است که ترامپ روز جمعه گذشته گفت: در حال حاضر به مذاکرات فاز دوم توافق تجاری میان واشنگتن و پکن فکر نمی‌کنم. 

 

پامپئو: ادعای حاکمیت چین بر منابع دریای چین جنوبی را غیرقانونی می‌دانیم

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن ادعای حق حاکمیت چین بر منابع فراساحلی در بخش عمده‌ای از دریای چین را غیرقانونی می‌داند.

 

وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا منتشر شده،‌ اظهار داشت: «امروز ما سیاست ایالات متحده در یک بخش حیاتی و مورد مناقشه در منطقه اقیانوس هند-اقیانوس آرام یعنی دریای جنوبی چین را تقویت می‌کنیم. ادعاهای پکن بر منابع فراساحلی در بخش عمده دریای چین جنوبی و تلاشش برای کنترل این منابع با اهرم زور کاملاً غیرقانونی است.»

 

مایک پامپئو در ادامه این بیانیه منابع فراساحلی چین را محدود به 12 مایلی ساحل این کشور خواند و  با نام بردن از تعدادی از جزایر و محدوده‌های آبی مورد مناقشه، مدعی شد که حق حاکمیت این جزایر و محدوده‌ها متعلق به ویتنام، مالزی، برونئی، و اندونزی بوده و هرگونه تلاش چین برای تحت فشار قرار دادن فعالیت‌های ماهیگیری یا توسعه میادین هیدروکربنی در این جزایر و محدوده‌های آبی غیرقانونی قلمداد می‌شود.

 

وزیر امور خارجه آمریکا در پایان بیانیه خود با متهم کردن پکن به اینکه دریای چین جنوبی را مانند بخشی از امپراتوری دریایی خود می‌بیند، مدعی شد که جهان اجازه نخواهد داد این رفتار پکن ادامه پیدا کند. وی اعلام کرد که آمریکا در کنار شرکا و متحدان خود در جنوب شرقی آسیا خواهد ایستاد و از آنچه حق آنها در بهره‌گیری از منابع فراساحلی دریای چین جنوبی خواند، دفاع خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------