۹ نفر در فرانسه در ارتباط با بریدن سر یک معلم تاریخ بازداشت شدند/ دادستانی فرانسه: حادثه در پاریس مرتبط به داعش بود



اخبار,اخبار بین الملل,بریدن سر یک معلم در فرانسه
دستگاه قضائی فرانسه ۵ نفر دیگر را در ارتباط با سر بریدن یک معلم تاریخ در حومه پاریس دستگیر کرده تا شمار کل بازداشت‌شدگان در ارتباط با این حادثه به ۹ نفر برسد.

به گزارش تسنیم، رسانه‌های فرانسه گزارش داده‌اند مجموعاً 9 نفر در ارتباط با حادثه دیروز در حومه پاریس که در جریان آن مردی سر یک معلم تاریخ را از بدنش جدا کرد دستگیر شده‌اند.

 

یک منبع قضائی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفته فرد مظنون به انجام این قتل نوجوانی 18 ساله، زاده مسکو و اصالتاً اهل منطقه «چچن»، واقع در جنوب روسیه بوده است.

 

طبق این گزارش، مقام‌های امنیتی در فرانسه امروز شنبه 5 نفر دیگر را در ارتباط با حادثه دیروز که ساعت 15:00 به وقت گرینویچ (برابر با 18:30 به وقت تهران) در شهر «کنفلان-سنت-اونورین»، واقع در 24 کیلومتری پاریس به وقوع پیوست بازداشت کرده‌اند تا شمار کل افراد بازداشت‌شده به 9 نفر برسد.

 

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه دیروز بعد از اتمام یک نشست اضطراری در ساختمان وزارت کشور فرانسه عازم صحنه این حادثه شد. او این حادثه را «حمله تروریستی» توصیف کرد و از تمام فرانسه خواسته از معلم‌ها حمایت کنند.

 

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «امروز یک شهروند به خاطر آنکه معلم بوده و آزادی بیان تدریس می‌کرده به قتل رسیده است. تروریست‌ها فرانسه را دچار تفرقه نخواهند کرد و تاریک‌‌اندیشی فاتح نخواهد شد.»

 

دادستانی فرانسه: حادثه چاقوکشی در پاریس مرتبط به داعش بود

فارس نوشت: دادستان کل متخصص مسائل مقابله با تروریسم در فرانسه گفته یکی از افراد دستگیر شده در حادثه چاقوکشی شامگاه جمعه در پاریس با یکی از اعضای داعش رابطه خویشاوندی داشته است.

 

به نوشته خبر‌گزاری اسپوتنیک، به گفته این دادستان فرانسوی، مظنون دستگیر شده یک خواهر ناتنی داشته که یکی از اعضای گروهک تروریستی داعش بوده است. 

 

این دادستان که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد تأیید کرده این مظنون که به گفته پلیس فرانسه ۱۸ سال سن و ریشه چِچنی داشته، در شهر مسکو روسیه به دنیا آمده است.

 

این در حالی است که سفارت روسیه در فرانسه گفته، مظنون این حادثه به مدت ۱۲ سال در فرانسه زندگی کرده است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------