انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020| انصراف شرکت حقوقی از پیگیری شکایت ترامپ در پنسیلوانیا



اخبار,اخبار بین الملل,انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020
در حالی که رییس جمهور آمریکا مدعی تقلب در انتخابات است، ولی رسانه ها جو بایدن را رئیس جمهور جدید این کشور معرفی کرده اند.

20:05/ مشاور ترامپ: فرض ما پیروزی رئیس‌جمهور کنونی در انتخابات است

یک مقام کاخ سفید اعلام کرد که فرض بر پیروزی ترامپ است و اینکه آن‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.


19:50/ طرفداران ترامپ در پنسیلوانیا خطاب به قاضی گفتند بعدا شواهد و مدارک را می‌آوریم!

وکیل دموکراتها با زدن توئیت با مورد جدیدی در ایالت پنسیلوانیا برخورد کرده و آن را با سخره گرفت.

 

وی نوشت: اول مدرک و شاهد جمع آوری شده و سپس ادعای حقوقی مطرح میشود اما قاضی از شاکیان در پنسیلوانیا خواسته تا مدرک دال بر تقلب در آرا را نشان دهند اما آنها گفتند حالا مدرکی ندارند و بعدا می‌آورند!

 

گاردین نیز گزارش داد: تاکنون چندین پرونده قضایی ترامپی‌ها در ایالت‌های سرنوشت ساز رد شده است.

 

19:13/ انصراف شرکت حقوقی از پیگیری شکایت ترامپ در پنسیلوانیا

موسسه حقوقی «پورتر رایت موریس & آرتور» که تلاش‌های ستاد انتخاباتی ترامپ برای ایجاد شبهه در نتایج انتخابات در ایالت پنسیلوانیا را هدایت می‌کرد، به طور ناگهانی از ادامه فعالیت و پیگیری شکایت حقوقی که چند روز قبل از طرف رئیس‌جمهور آمریکا مطرح کرده بود، کنار کشید.

 

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد شاکیان و پورتر رایت به توافقی دوجانبه دست یافتند مبنی بر این که کناره‌گیری پورتر رایت به نفع خواهان‌ها خواهد بود.

 

پیشتر روزنامه «نیویورک تایمز» روز دوشنبه در گزارشی از تنش‌های داخلی در این شرکت به دلیل کار آن برای ستاد ترامپ در پنسیلوانیا خبر داده بود. برخی از کارمندان آن گفته بودند نگرانند از این شرکت برای آسیب زدن به یکپارچگی انتخابات استفاده شود.

 

طبق افشاگری انتخابات فدرال، این شرکت که مستقر در کلمبوس، مرکز اوهایو است، دست‌کم ۷۲۷ هزار دلار از سوی ستاد ترامپ و کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه دریافت کرده بود.

 

روز دوشنبه این شرکت حقوقی از سوی ستاد ترامپ در دادگاه منطقه‌ای فدرال برای منطقه میانی پنسیلوانیا شکایتی را مطرح کرد.

 

به گزارش «نیویورک تایمز»، در این دادخواست که در مرحله رسیدگی قرار دارد ادعا شده در سراسر این ایالت بی‌نظمی‌هایی در روند انتخابات رخ داده است. بنابر اعلام رسانه‌ها، جو بایدن در این ایالت با ۵۰ هزار رای بیشتر پیروز شده است. کمیته ملی حزب دموکرات هم طرح رد دعوی را در مقابل ارائه کرده است.

 

دادگاهی در ایالت پنسیلوانیا روز پنجشنبه، در پی شکایت ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور مستقر آمریکا شمارش برخی از آرای پستی در این ایالت را متوقف کرد.

 

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، این دادگاه مسئولان انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا را از شمارش آن دسته از آرای پستی و غیابی که اطلاعات مربوط به رأی‌دهندگان آنها بعد از تاریخ ۹ نوامبر ارائه شده، منع کرده است. 

 

دادگاه مذکور، دستور وزیر امور داخلی ایالت پنسیلوانیا برای تمدید ضرب‌الاجل ارائه این اطلاعات تا تاریخ ۱۲ نوامبر را غیرقانونی دانسته و تصریح کرده وی از اختیار لازم برای تمدید این ضرب‌الاجل برخوردار نبوده است.

 

خبرگزاری رویترز هفته گذشته گزارش داده بود دادگاه پنسیلوانیا دستور تفکیک این دسته از آرا از سایر آرای پستی را صادر کرده است.

 

تیم ترامپ تاکنون از پذیرش شکست در انتخابات امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است مطرح کرده است. دست‌کم ۲ ایالت تاکنون شکایت‌های ستاد انتخاباتی ترامپ را رد کرده است.

 

رسانه‌ها در ایالت پنسیلوانیا جو بایدن را برنده انتخابات اعلام کرده‌اند. این ایالت، ۲۰ رأی الکترال دارد.

 

09:56/ ترامپ: ایالت‌های مورد تردید باید فوراً به فهرست پیروزی من اضافه شوند

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در جدیدترین توییت‌های خود که شرکت توییتر آن‌ها را نشان‌دار کرده، باز هم ادعای پیروزی در انتخابات را تکرار کرده است.

 

او امروز (جمعه) در توییتی نوشت: ایالت‌های مورد تردید باید فوراً به فهرست پیروزی ترامپ اضافه شوند. بایدن پیروز نشد، او با فاصله شکست خورد.

 

ترامپ پیش از آن هم در توییتی مردم را به دیدن دو برنامه در فاکس نیوز دعوت کرد و مدعی شد این برنامه‌ها تایید کننده سیستم رأی‌گیری وحشتناک، نادرست و ناایمن آمریکاست که باعث شد ده‌ها هزار رای او دزدیده شده و به بایدن تعلق گیرد.

 

رئیس‌جمهور مستقر آمریکا پیشتر هم مدعی شده بود ۲.۷ میلیون رأی قانونی او در سراسر این کشور حذف شده‌اند.

 

ترامپ نوشت: «گزارش: [شرکت] دومینیون ۲.۷ میلیون از آرا ترامپ را در سراسر کشور حذف کرده است. تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد ۲۲‍۱۰۰۰ رأی پنسیلوانیا از رئیس‌جمهور ترامپ به بایدن تغییر داده شده است. ۹۴۱۰۰۰ رأی ترامپ حذف شده است. ایالت‌هایی که از سامانه‌های شرکت دومینیون استفاده کرده‌اند ۴۳۵ هزار رأی را از ترامپ به بایدن تغییر داده‌اند.»

 

شرکت توییتر زیر این پیام ترامپ برچسبی را منتشر کرد و نوشت: «این ادعا درباره تخلف انتخاباتی، مورد مناقشه است.»

 

09:53/ صحت انتخابات آمریکا تایید شد

کنسول هماهنگ ‌کننده‌ برگزاری انتخاب و هیئت انتخابات با وزارت امنیت ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای مشترک صحت انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تایید کردند.

 

در بیانیه مشترک کنسول هماهنگ کننده برگزاری انتخاب و هیئت انتخابات با وزارت امنیت میهن ایالات متحده آمده است: صحت انتخابات را تأیید می‌کنیم.

 

در قسمتی از این بیانیه با حروف بزرگ نوشته شده است که "هیچ شواهدی مبنی بر حذف آرا، گم شدن آرا، تغییر آرا، و یا تغییر تأثیرگذار به هر شکلی وجود ندارد. "

 

در قسمت دیگری از این بیانیه که در وب‌سایت رسمی وزارت امنیت میهن آمریکا قابل دسترسی است، به این شکل سلامت انتخابات تضمین شده است که "انتخابات سوم نوامبر، امن‌ترین انتخابات تاریخ ایالات متحده بوده است. "

 

در متن کامل این بیانیه آمده است:

انتخابات ۳ نوامبر امن‌ترین انتخابات در تاریخ آمریکا بود. در حال حاضر در سراسر کشور مسئولان برگزاری انتخابات قبل از نهایی شدن نتیجه در حال بررسی مجدد کل روند انتخابات هستند.

 

وقتی رقابت در ایالت‌ها نزدیک باشد بسیاری از آرا بازشماری خواهند شد. سوابق کاغذهای رأی در تمام ایالت‌هایی که رقابت در آنها نزدیک بوده، موجود است. در این ایالت‌ها امکان بازگشت و شمردن هر رأی وجود دارد. این یک مزیت اضافی برای امنیت و انعطاف پذیری است و امکان شناسایی و اصلاح هرگونه اشتباه یا خطا فراهم است. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد هر سیستم رأی گیری، آرا را حذف یا از دست داده و یا رأی‌ای را تغییر داده یا به هر طریقی انتخابات را به خطر انداخته است.

 

سایر اقدامات امنیتی مانند آزمایشات قبل از انتخابات، صدور گواهینامه ایالتی برای تجهیزات رأی دهی و تأیید صلاحیت تجهیزات رأی گیری انجام شده و کمیسیون کمک به انتخابات ایالات متحده (EAC) به ایجاد اطمینان بیشتر در سیستم‌های رأی گیری مورد استفاده در سال ۲۰۲۰ کمک می‌کند.

 

در حالی که می‌دانیم ادعاهای بی اساس و فرصت‌های زیادی برای اطلاعات غلط در مورد روند انتخابات ما وجود دارد، اما ما می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که از امنیت و سلامت انتخابات خود نهایت اطمینان را داریم. هنگامی که سوالی دارید در زمان برگزاری انتخابات، به مسئولان انتخابات رجوع کنید.

 

09:50/ نانسی پلوسی: این سیرک مضحک را متوقف کنید

«نانسی پلوسی» و «چاک شومر» از سران حزب جمهوری‌خواه خواستند نتیجه انتخابات را بپذیرند تا کنگره بتواند بر روی تصویب بسته جدید کمکی ویروس کرونا تمرکز کند.

 

آن‌ها گفتند امتناع جمهوری‌خواهان از پذیرش پیروزی «جو بایدن»، برگزاری جلسه در این خصوص را با مانع مواجه کرده است.

 

به نوشته نشریه «واشنگتن نیوزدِی»، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: آن‌ها وسط یک سیرک مضحک قرار دارند و از پذیرش واقعیت سر باز می‌زنند. این سیرک را متوقف کنید و کاری را انجام دهید که برای مردم آمریکا واقعاً اهمیت دارد، سلامتی و امنیت اقتصادی آن‌ها.

 

«چاک شومر»، رهبر دموکرات‌های سنا هم جمهوری‌خواهان کنگره را به تسلیم در مقابل دونالد ترامپ که از پذیرش شکست در انتخابات سر باز زده و اتهاماتی درباره تقلب در انتخابات را مطرح کرده، متهم کرد.

 

وی گفت: جمهوری‌خواهان سنا انکار واقعیت را متوقف کنید. از نشان دادن تردید در روند دموکراتیک ما به عمد و بدون پروا دست بکشید و بر کرونا تمرکز کنید.

 

 

ترامپ: ۲.۷ میلیون رأی من را پاک کردند

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در ادامه اظهارات اعتراض آمیز خود علیه فرآیند انتخابات و شمارش آرا در کشورش اعلام‌کرد که 2.7 میلیون میلیون رأی وی پاک شده و یا به رقیب انتقال پیدا کرده است.

 

ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت:دومینیون [سامانه رأی گیری الکترونیکی] 2.7 میلیون رأی ترامپ را در سراسر کشور پاک کرده است. تحلیل داده ها نشان می دهد که 221 هزار رأی در پنسیلوانیا از رییس جمهور ترامپ به بایدن منتقل شده است. 941 هزار رأی پاک شده است. ایالت هایی که از سامانه های رأی گیری دومنیون استفاده کرده اند، 435 هزار رای را از ترامپ به بایدن تغییر داده اند.

 

 

***

 

رسانه‌های آمریکایی: بایدن در آریزونا پیروز شده است

رسانه‌های آمریکایی امروز (جمعه) «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات را پیروز آراء انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالت آریزونا اعلام کردند.

 

شبکه‌های آمریکایی از جمله شبکه‌های «سی‌ان‌ان»، «سی‌بی‌اس» و «ای‌بی‌سی نیوز» به نقل از مرکز تحقیقاتی «ادیسون» اعلام کردند بایدن در ایالت آریزونا پیروز می‌شود و ۱۱  رأی الکترال این ایالت به او اختصاص خواهد یافت.

 

بدین ترتیب آراء الکترال بایدن با پیروزی در این ایالت به ۲۹۰ و آراء الکترال «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور مستقر آمریکا به ۲۱۷ می‌رسد. 

 

***

 

واکنش اوباما به نپذیرفتن نتایج انتخابات توسط ترامپ

باراک اوباما که با برنامه ۶۰ دقیقه این شبکه مصاحبه کرده و قرار است روز یکشنبه پخش شود، اظهار کرد: به نظر می‌رسد آنچه که آنها را برمی‌انگیزاند تا حدی این است که رئیس جمهوری دوست ندارد ببازد و هرگز باخت را قبول نمی‌کند.

 

رئیس جمهوری سابق آمریکا ادعای تقلب در انتخابات را بی اساس دانست و ادامه داد: من از این واقعیت بیشتر ناراحت هستم که سایر مقام‌های جمهوری‌خواه که آشکارا بهتر می‌دانند، برای دلخوشی او همراهی می‌کنند.

 

اوباما اضافه کرد: این یک گام دیگر در مشروعیت‌زدایی نه تنها از دولت بایدن بلکه به طور کلی از دموکراسی است و این یک مسیر خطرناک است.

 

فارس

تسنیم

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------