آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

بوریس جانسون پایان محدودیت‌های کرونایی در انگلیس را اعلام کرد



بوریس جانسون،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
نخست وزیر انگلیس با وجود تداوم روند افزایشی آمار مبتلایان جدید به کرونا براثر شیوع ویروس دلتا اما از پایبندی دولت به طرح اعلام شده لغو محدودیت‌ها در ۲۸ تیرماه خبر داد.

به گزارش تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، اخیرا شمار مبتلایان جدید به کرونا در کشور انگلیس به دلیل شیوع گسترده ویروس دلتا افزایش چشمگیری داشته است.

 

با این همه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس پایان اقدامات کرونایی در کشورش را اعلام کرده است.

 

بر اساس اطلاعات جانسون انتظار می رود از 19 جولای ( 28 تیرماه) اقدامات گسترده کرونایی در کشور لغو شود. به گفته وی در 12 جولای (21 تیرماه) تصمیم قطعی در این باره اتخاذ خواهد شد.

 

به گفته جانسون از 19 جولای دیگر الزام استفاده از ماسک اعمال نخواهد شد و البته دولت همچنان این مسئله را توصیه می کند. البته شرکت های حمل و نقل می توانند همچنان بر لزوم این مسئله تاکید کنند.

 

نخست وزیر انگلیس همچنین گفت: از این تاریخ به بعد دیگر در جلسات خصوصی و رویدادهای ورزشی محدودیتی وجود نخواهد داشت، مغازه ها، بارها و باشگاه ها دوباره باز خواهند شد.همچنین تعهد به دورکاری در کشور هم لغو می شود.

 

نخست وزیر انگلیس در عین حال تاکید کرد: این پاندمی به هیچ عنوان تمام نشده است. شمار مبتلایان جدید مرتبا در حال افزایش است.

 

وی تاکید کرد که انتظار دارد به زودی شمار مبتلایان روزانه به 50 هزار نفر برسد. به گفته جانسون البته کمپین واکسیناسیون کرونا ارتباط بین مبتلایان جدید و مرگ و میرها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

 

وی همچنین گفت: ما باید صادق باشیم ؛ اگر نتوانیم در هفته های آینده دوباره جامعه را بازگشایی کنیم کی می توانیم این کار را انجام دهیم و به زندگی عادی بازگردیم؟

 

این تصمیم جانسون با توجه به شیوع ویروس دلتا با انتقادهای گسترده ای روبرو شده است. دانشمندان، اتحادیه ها و اپوزیسیون خواستار حفظ طرح استفاده اجباری از ماسک به عنوان ساده ترین ابزار برای مقابله با این ویروس شده اند.

 

صادق خان شهردار لندن هم با نگاهی بر تاثیرات این طرح بر حمل و نقل عمومی با این پیشنهادها موافقت کرده است و خواستار حفظ طرح استفاده اجباری از ماسک شده است.

 

شرکت های هواپیمای ارزان قیمت Ryanair ایرلند و Easyjet انگلیس هم اعلام کردند که همچنان باید ماسک در هواپیماهای این شرکت ها استفاده شود.

 

در یک نظر سنجی انستیتو یوگو هم حدود دو سوم شهروندان انگلیسی خواستار پایبندی به طرح استفاده اجباری از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی و مراکز خرید و تجاری بوده اند.

 

اخیرا انتقادهای زیادی هم به حضور تماشاگران زیاد در استادیوم محل برگزاری مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در لندن وارد شده که البته دولت انگلیس با تکیه بر کمپین گسترده واکسیناسیون خود این انتقادها را رد می کند.

 

آمار مبتلایان جدید به کرونا در انگلیس با توجه به شیوع ویروس دلتا مرتبا در حال افزایش است.

 

بر اساس آمارهای رسمی در 24 ساعت اخیر 27334 نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و 9 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند. به این ترتیب تا به حال 4930534 نفر در انگلیس به این ویروس مبتلا شده و 128231 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------