اولین دیدار رسمی اسرائیلی - فلسطینی پس از سال‌ها



نخست وزیر اسرائیل،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رسانه‌های عبری گزارش دادند، وزیران اسرائیلی برای اولین بار پس از چند سال با همتایان فلسطینی خود ملاقات کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت عبری واللا، دیدار فلسطینی - اسرائیلی پس از چند سال شاهد دیدار می کیله، وزیر بهداشت فلسطین با نیتسان هوروبیتس، وزیر بهداشت اسرائیل و تمار زندربرگ، وزیر محیط زیست اسرائیل با همتای فلسطینی بود که در شهر قدس اشغالی برگزار شد.

 

سایت واللا گزارش داد، این دیدار با ابتکار عمل عیساوی فریج عضو کنست و وزیر همکاری منطقه‌ای اسرائیلی - فلسطینی از اعراب ۴۸ و با موافقت نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به بهانه تجدید روابط دوجانبه به خصوص درباره مسائل اقتصادی و مدنی انجام شد.

 

طبق گزارش این سایت، وزیر فریج و در پس زمینه آن بنت به دنبال ترغیب دولت جدید تل‌آویو به برگزاری نشست‌های دوجانبه با فلسطینی‌ها هستند.

 

در پیوند با این موضوع دولت اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد به ۱۶ هزار کارمند جدید از فلسطین اجازه می‌دهد در اراضی اشغالی کار کنند که بخشی از روند فراگیر تقویت روابط اقتصادی بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد بود.

 

طبق گزارش رویترز، غسان علیان،  هماهنگ‌کننده امور دولت اسرائیل در اراضی فلسطینی گفت، این گام اقتصاد اسرائیل و فلسطین را تقویت می‌کند و در ثبات امنیتی در مناطق کرانه باختری سهیم خواهد بود.

 

طبق گفته او، مصوبه کابینه ظرف روزهای آینده جهت هماهنگی به تمامی وزارتخانه‌ها ابلاغ خواهد شد.

 

شاهر سعد، دبیرکل اتحادیه کارگران فلسطین نیز گفت: تعداد جدید کارگران ازجمله ۱۱ هزار تن برای کار ساختمانی و ۴۰۰۰ تن برای کشاورزی به خدمت گرفته خواهند شد.

 

او افزود: اسرائیل تلاش می‌کند این مساله را به لحاظ سیاسی تبلیغ کند در حالی نیاز به این کارگران دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------