آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

نامزدی عضویت اوکراین و مولداوی در اتحادیه اروپا پذیرفته شد



عضویت اوکراین و مولداوی در اتحادیه اروپا،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
«شارل میشل» رئیس شورای اروپا تأیید کرد سران این اتحادیه به اوکراین و مولداوی وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا را اعطا کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، «خاویر بتل» نخست‌وزیر لوکزامبورگ اعلام کرد که در نشست سران اتحادیه اروپا با اعطای وضعیت نامزدی به اوکراین و مولداوی برای عضویت در این اتحادیه موافقت شد.

 

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا نیز موافقت سران دولت‌های اتحادیه اروپا در اجلاس امروز با این موضوع را تأیید کرد.

 

میشل در توییتر نوشت: «توافق شد؛ شورای اروپا به تازگی تصمیم گرفته است به اوکراین و مولداوی وضعیت نامزد اتحادیه اروپا اعطا کند.»

 

کمیسیون اروپا هفته گذشته تصمیم گرفت مشروط به شرایطی خاص از جمله انجام برخی اصلاحات مهم در کشور، به اوکراین وضعیت نامزد عضویت در اتحادیه اروپا اعطا کند.

 

«اورسولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا ابراز اطمینان کرد که اوکراینی‌ها «آماده جان دادن برای چشم‌انداز اروپا هستند.»

 

فرانسوی‌ها نیز اعلام کردند که اعطای وضعیت نامزدی، آغاز یک روند طولانی برای مذاکره با شرایط خاص خواهد بود.

 

وزرا و دیپلمات‌های اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرده بودند در تصمیمی نمادین، اما روحیه‌بخش، اوکراین قرار است پنجشنبه این هفته نامزد رسمی عضویت در اتحادیه اروپا شود.

 

این تصمیم در حالی اعلام می‌شود که چند روز پیش، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هم گفته بود مخالفتی با عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا ندارد چراکه این ائتلاف نظامی نیست و حق هر کشوری است که به اتحادیه‌های اقتصادی بپیوندد.

 

گفتنی است حتی اگر نامزدی اوکراین رسماً اعلام شود، عضویت کامل این کشور در بلوک می‌تواند سال‌ها یا حتی دهه‌ها طول بکشد. به بیان بهتر، انطباق با شرایط سخت اتحادیه اروپا می‌تواند سال‌ها ادامه داشته باشد. این شرایط از ایجاد اقتصاد با بازار رقابتی تا تضمین حاکمیت دموکراتیک را شامل می‌شود. مذاکرات عضویت در اتحادیه اروپا می‌تواند بسیار پیچیده باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------