بایدن مصوبه افزایش نظارت بر ایمنی اسلحه را امضا کرد



جو بایدن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
بایدن مصوبه افزایش نظارت بر ایمنی اسلحه را امضا کرد.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا لایحه مصوب سنا و مجلس نمایندگان مبنی بر افزایش نظارت بر ایمنی اسلحه را که در پی تیراندازی های مرگبار در یووالدی در تگزاس و بوفالو در نیویورک تهیه شده بود، امضا و آن را به یک قانون تبدیل کرد.

 

این لایحه روز گذشته در مجلس نمایندگان  آمریکا با ۲۳۴ رای موافق در مقابل ۱۹۳ رای مخالف تصویب شد. ۱۴ جمهوری خواه به همراه دموکرات ها به این لایحه رای داده بودند.

 

مجلس نمایندگان آمریکا پس از آنکه این لایحه در سنا با ۶۵ رای موافق و ۳۳ رای مخالف به تصویب رسید، آن را در دستور کار قرار داد.

 

این لایحه که به عنوان قانون جوامع امن‌تر نام گرفته است، بررسی سوابق سخت بیشتری را برای خریداران اسلحه بین سنین ۱۸ تا ۲۱ سال در نظر می گیرد و دستیابی به اسلحه گرم از طریق خرید نیابتی یا قاچاق را یک جرم فدرال می‌داند و از فروشنده مجاز اسلحه گرم تعریف مشخصی ارائه می دهد.

 

این قانون همچنین ۷۵۰ میلیون دلار بودجه برای کمک به ایالت ها در اجرای قوانین موسوم به پرچم قرمز اختصاص می دهد. این قوانین به دنبال جلوگیری از دستیابی به سلاح برای افرادی است که تهدیدی برای خود یا دیگران در نظر گرفته می شوند. این بودجه همچنین برای درمان سلامت روان افراد اختصاص داده می شود.

 

امضای این لایحه و تبدیل آن به قانون دو روز پس از تصمیم دیوان عالی آمریکا صورت گرفت که این دیوان روز پنجشنبه به وقت محلی در حالیکه آمریکا روی دور تند خشونت‌های مسلحانه و تیراندازی‌های دسته جمعی غیرقابل کنترل قرار دارد، قانون حمل اسلحه در نیویورک را که بیش از یک قرن پیش وضع شده بود، لغو و اعلام کرد مردم آمریکا حق حمله سلاح در اماکن عمومی را دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------