مسکو: زلنسکی تاوان حمله به بلگورود روسیه را خواهد پرداخت/ آمریکا: هنوز زمان مذاکره اوکراین با روسیه نرسیده است



زلنسکی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس کمیته دفاعی مجلس دومای روسیه در اظهاراتی تهدیدآمیز گفت که رئیس جمهور اوکراین تاوان حمله موشکی و پهپادی به بلگورود روسیه را خواهد پرداخت.

به گزارش ایسنا، «آندری کارتاپولوف» رئیس کمیته دفاعی مجلس دومای روسیه امروز یکشنبه در سخنانی گفت که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین تاوان حمله به بلگورود روسیه را خواهد پرداخت.

 

کارتاپولوف در کانال تلگرامی خود نوشت: زلنسکی تاوان حمله به بلگورود را خواهد پرداخت.

 

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که کی‌یف با موشک‌های بالستیک «توچکا-او» مملو از مهمات خوشه‌ای و پهپادهای Tu-143 به مناطق مسکونی در استان‌های بلگورود و کورسک روسیه را هدف قرار داده است.

 

 ***

 

آمریکا: هنوز زمان مذاکره اوکراین با روسیه نرسیده است

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد این کشور نقشی در سوق دادن اوکراین به سمت مذاکره با روسیه ندارد.

 

به گزارش مهر به نقل از پولیتیکو، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا معتقد است زمان انجام مذاکرات میان روسیه و اوکراین هنوز فرا نرسیده است.

 

«جان کربی» امروز یکشنبه مدعی شد که وظیفه آمریکا نیست که اوکراین را به سمت مذاکرات حل و فصل مناقشه با روسیه سوق دهد.

 

این مقام ارشد امنیتی آمریکا، که دولت متبوعش از تداوم جنگ در اوکراین ذینفع است، در این باره ادعا کرد که حتی اگر دولت «جو بایدن» مذاکره میان روسیه و اوکراین را اقدام درستی تشخیص دهد، وظیفه‌ای در خصوص سوق دادن اوکراین به سمت میز مذاکره ندارد.

 

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در جریان مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: زمان آن است که ایالات متحده به حمایت از اوکراین ادامه دهد و این کاری است که ما انجام می‌دهیم.

 

کربی، که کشورش از جنگ افروزان اصلی در اوکراین است، مدعی شد که این رئیس جمهور اوکراین است که در خصوص رفتن به سمت راهکار مذاکره با همتای روس خود و زمان آن تصمیم گیری می‌کند.

 

این مقام دولت آمریکا تلویحاً مخالفت دولتش را با مذاکره اوکراین با روسیه اعلام کرد و گفت: زلنسکی باید تعیین کند که پیروزی چگونه و چه زمانی و با چه شرایطی صورت گیرد. آنچه ما می‌خواهیم انجام دهیم این است که مطمئن شویم که (اوکراین) می‌تواند در میدان نبرد پیروز شود تا سپس بتواند در میز (مذاکره) موفق شود. اما حتی زلنسکی نیز به شما خواهد گفت که اکنون وقت آن نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------