واکنش بایدن و وزیر خارجه عربستان به ادامه درگیری بین اسرائیل و فلسطین



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
رئیس جمهور آمریکا از ادامه گفتگوهای واشنگتن با فلسطینی ها و اسرائیلی ها برای تحقق آتش بس خبر داد.

به گزارش مهر، رئیس جمهور آمریکا در پیامی به مناسبت عید فطر از ادامه گفتگوهای واشنگتن با فلسطینی ها و اسرائیلی ها برای برقراری آتش بس خبر داد.

 

«جو بایدن» در پیام خود نوشت: به گفتگو با فلسطینی ها و اسرائیلی ها و سایر گروه های منطقه ای برای برقراری آتش بس ادامه خواهیم داد.

 

این در حالی است که رسانه های خارجی پیش از این از ورود نماینده رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی با هدف آرام کردن اوضاع خبر دادند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «هادی عمرو» نماینده جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با هدف آرام کردن اوضاع در سرزمین های اشغالی با یک هواپیمای نظامی وارد تل آویو شد.

 

سی‌ان‌ان نیز به نقل از مقام‌های آمریکایی خبر داد که کاخ سفید به دقت مذاکراتی را که مصر با هدف آتش بس به پیش می‌برد، زیر نظر دارد.

 

این شبکه خبری اضافه کرد که بایدن پس از تماس تلفنی روز چهارشنبه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مطمئن شده که درگیری‌ها طولانی نخواهد بود.

 

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

 

وزارت بهداشت نوارغزه اعلام کرد که تا این لحظه، شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به بیش از ۱۲۰ شهید از جمله ۳۱ کودک و ۲۰ زن رسیده است. همچنین بیش از ۹۵۰ فلسطینی تا کنون مجروح شده‌اند.

  

ریاض: اسرائیل باید اقداماتش را فورا متوقف کند

وزیر خارجه عربستان سعودی در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار توقف اقدامات رژیم صهیونیستی شد و آن را بر خلاف قوانین بین‌المللی دانست.

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، وزیر خارجه عربستان سعودی روز جمعه به صورت تلفنی با ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفتگو کرد.

 

طبق اعلام خبرگزاری رسمی عربستان، فیصل بن فرحان بدون اشاره به جنگ غزه و تجاوز به حریم مسجدالاقصی، در این گفتگوی تلفنی اقدامات رژیم صهیونیستی را غیر قانونی دانست و با محکوم کردن آن توقف فوری این اقدامات را خواستار شد.

 

این خبرگزاری افزود که وزیر خارجه سعودی همچنین تکمیل تلاش‌ها برای ایجاد راهکار عادلانه و جامع برای موضوع فلسطین را به گونه‌ای که به تشکیل دولت مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ و به پایتختی قدس شرقی طبق قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح ابتکار عربی منجر گردد، خواستار شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------