واشنگتن: گروه واگنر به نیروهای واکنش سریع در سودان موشک داده است



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
آمریکا گروه نظامی واگنر وابسته به روسیه را متهم کرد به نیروهای واکنش سریع در سودان موشک زمین به هوا تحویل داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربیه، وزارت خزانه‌داری آمریکا، پنج‌شنبه چهارم خرداد در اطلاعیه‌ای هشدار داد که حمایت واگنر از نیروهای واکنش سریع به تداوم منازعه مسلحانه در سودان و افزایش دامنه درگیری‌ها در منطقه منجر خواهد شد.

 

یاسر العطا، از فرماندهان ارتش سودان در یازدهم ماه مه جاری محمد حمدان دقلو، فرمانده نیروهای واکنش سریع را متهم کرد که عامدانه به درگیری‌های مسلحانه در سودان دامن می‌زند.

 

این مقام ارتش سودان تاکید کرد که دقلو به خیانت متهم شده و از تمام مسؤولیت‌هایش عزل خواهد شد.

 

العطا در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» اظهار داشت، نیروهای واگنر به همراه نیروهای واکنش سریع علیه ارتش سودان می‌جنگند و افزود که ارتش «جسد یک نیروی وابسته به واگنر را در اختیار دارد.»

 

به‌رغم امضای توافق آتش‌بس توسط ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع در روز شنبه گذشته در جده، نقض این توافق توسط دو طرف منازعه ادامه یافته است.

 

بنا به گزارش‌ها، شامگاه چهارشنبه سوم خرداد جنوب خارطوم، پایتخت سودان و دو شهر بحری و ام‌درمان شاهد درگیری میان طرفین نزاع بود.

 

تداوم این درگیری‌ها باعث نگرانی پیرامون سرنوشت توافق آتش‌بس جده شده است. پیش از این ۱۲ توافق آتش‌بس میان دو طرف درگیری در سودان نقض شده‌اند.

 

طبق توافق جده، «کمیته نظارت و هماهنگی» پیگیر اجرای آتش‌بس در سودان است. این کمیته شامل افرادی از دو طرف منازعه سودان و مسؤولینی از عربستان و آمریکا است.

 

شاهدان هم از سقوط یک جنگنده وابسته به ارتش در ام‌درمان خبر دادند و ویدیوهایی در این رابطه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

 

سودان از ۱۵ آوریل گذشته شاهد درگیری نظامی میان ارتش و نیروهای واکنش سریع است.

 

این درگیری به وخامت بحران انسانی و آواره شدن بیش از ۱.۳ میلیون شهروند این کشور منجر شده و نگرانی‌هایی را از احتمال گسترش این منازعه به کشورهای همجوار ایجاد کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------