آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ترامپ: اگر رئیس‌جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی‌افتاد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: کار بزرگی که من انجام دادم فکر کنید. هرگز چنین اتفاقی (عملیات طوفان الاقصی) رخ نمی‌داد. هرگز چنین چیزی رخ…

روسیه حمله آمریکا به مواضع دولت سوریه در دیرالزور را اینگونه تلافی می‌کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

روسیه تصمیم گرفته است برخی از اقدامات را در تلافی حمله نیروهای آمریکایی به منطقه دیرالزور که نیروهای دولتی سوریه در آن لطمه دیدند مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت روزنامه ایزوستیا  روسيه تصمیم گرفته است به تلافی این اقدام آمریکا افتتاح مرکز هماهنگی سوریه را به تعویق بیندازد.

براساس این گزارش کنستانتین کاساچف، رئیس کمیته امور بین‌المللی شورای فدراسیون به روزنامه ايزوستيا گفت تا وقتی واشنگتن در مورد حادثه دیر الزور توضیح ندهد روسيه از تشکیل مرکز هماهنگی با آمریکا در مورد سوریه خودداری می‌کند. هرچند جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از روسيه درخواست کرد از تشکیل مرکز خودداری نکند. وی در مورد حادثه دیر الزور گفت: ما اشتباه خود را قبول کرده و از آن متأسفیم.

ویاچسلاو ماتوزوف متخصص شرق شناس و دیپلمات بازنشسته می‌گوید مرکز هماهنگی باید به هر قیمت ایجاد شود. وی گفت: من این موضوع را با دستیار سابق وزارت دفاع آمریکا بررسی کردم. او به صراحت اذعان نمود که آمریکایی‌ها در دیر الزور مرتکب اشتباه شدند.

از طرف خودم بگویم که روسيه بر تشکیل مرکز هماهنگی اصرار داشت در حالی که آمریکا مخالفت می‌کرد. توافق در مورد آشتی و هماهنگی نتیجه فعالیت چند ماهه دیپلماتها و نظامیان دو کشور است. ضمناً در این مورد ما آمریکایی‌ها را وادار کردیم موضع مسکو را قبول کنند. لذا مرکز هماهنگی برغم این حادثه باید در آینده نزدیک ایجاد شود. این پیشنهاد از آغاز از طرف روسيه مطرح شده بود و باید اجرا شود زیرا این ابتکار تنها راه حل سیاسی درگیری سوریه است.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------