تعهد پامپئو و گوآیدو برای کنار زدن مادورو/ مارک اسپر: واشنگتن کاملا از گوایدو حمایت می‌کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا و وزیر خارجه آمریکا متعهد شدند تا تلاش‌هایشان را برای بیرون کردن رئیس جمهوری ونزوئلا به وسیله ایجاد یک دولت انتقالی دو چندان کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در متن گفتگوی خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا و مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا که توسط وزارت خارجه این کشور منتشر شد، آمده است: دو طرف بر دو برابر کردن اقدامات به منظور تامین و ارائه آنچه که مردم ونزوئلا چندین سال است خواستار آن هستند، یعنی پایانی بر دیکتاتوری نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور و احیای دموکراسی، موفقیت اقتصادی و عزت مردم ونزوئلا توافق کردند.

 

دو طرف همچنین به راه‌هایی اشاره کردند که عوامل دموکراتیک و شرکای بین‌المللی می‌توانند با هم برای ایجاد راهی در مسیر دولتی انتقالی مسئول نظارت بر انتخابات آزاد و عادلانه ریاست جمهوری و مجمع ملی همکاری کنند.

 

مارک اسپر: واشنگتن کاملا از گوایدو حمایت می‌کند

وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با وزیر دفاع کلمبیا گفت که واشنگتن کاملا از رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا حمایت می‌کند.

 

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا شامگاه جمعه در کنفرانس خبری مشترک با «کارلوس هولمز» وزیر دفاع کلمبیا مدعی شد که یکی از موضوعات کلیدی در زمینه امنیت مشترک ما ایجاد راه حل برای بحران ونزوئلا است که در آنجا رژیم مادورو در حال نقض حقوق مردم خود است.

 

وی افزود:«ما خواستار انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در ونزوئلا هستیم و کلمبیا در این زمینه نقش فعالی داشته است.»

 

اسپر در بخشی از سخنانش درباره تسلیحات هسته‌ای آمریکا گفت که این تسلیحات با هدف بازدارندگی از وقوع درگیری است تا واشنگتن گزینه‌های متعددی برای مقابله با هر کشوری داشته باشد.

 

اسپر در پاسخ به سوالی درباره دیدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «خوان گوایدو» رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا گفت که واشنگتن کاملا از گوایدو حمایت خواهد کرد و در این دیدار درباره موضوعات گسترده‌ و گام‌های احتمالی بعدی صحبت شد و در حال حاضر نمی‌توان درباره گام بعدی آمریکا درباره ونزوئلا صحبت کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------