آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

قرنطینه در مسکو تا ۱۱ خرداد تمدید شد/عربستان یگان پلیس برای اجرای محدودیت‌های تجمعات تشکیل داد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
شهردار مسکو پایتخت روسیه اعلام کرد: طرح خودانزوایی خانگی (قرنطنیه) در پایتخت روسیه تا روز ۳۱ ماه می (۱۱ خرداد ماه) تمدید شده است.

سرگئی سابیانین روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: محدودیت‌های موقت در مورد فعالیت مراکز تجاری، غذاخوری‌ها، ارائه خدمات و فرهنگی و آموزش، ورزش و سایر عرصه‌های غیرتولیدی و نیز قرنطینه مردم تا ۳۱ ماه می تمدید می‌شود.

 

شهردار مسکو تصریح کرد: بازگشایی غذاخوری‌ها، رستوران‌ها، تئاترها و مراکز ورزشی هنوز زود است.

 

سابیانین خاطرنشان کرد که پایتخت روسیه به این زودی به وضع عادی و بدون محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا باز نمی‌گردد.

 

در همین حال به گفته وی برخی از مراکز تولیدی و حیاتی پایتخت روسیه به تدریج فعالیت خود را از سر می‌گیرند.‌

 

شهردار مسکو پیشتر اعلام اعلام کرده بود که شمار واقعی افراد آلوده به ویروس کرونا در پایتخت روسیه به ۳۰۰ هزار نفر رسیده است‌.

 

سرگئی سابیانین که همزمان معاون ستاد عملیاتی مبارزه با کرونا در دولت روسیه نیز است امروز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه روسیه ۲۴ گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که در مسکو بین ۲ تا ۲.۵ درصد مردم به کووید-۱۹ آلوده شده‌اند.

 

در همین حال به دستور شهردار مسکو، استفاده از ماسک طبی و دستکش یکبار مصرف در وسایل نقلیه عمومی اجباری شد.

 

کسانی که از این دستور سرپیچی کنند، پنج هزار روبل (حدود هفتاد دلار) جریمه خواهند شد.

 

ستاد عملیاتی مبارزه با کرونا در روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که در شبانه روز اخیر ۱۱ هزار و ۲۳۱ نفر در روسیه کرونا گرفتند و مجموع شمار افراد آلوده به کووید ۱۹ در این کشور به ۱۷۷ هزار و ۱۶۰ تن رسید.

 

بر اساس این گزارش، ۲۳ هزار و ۸۰۳ نفر آلوده به کرونا بهبود یافته و یکهزار و ۶۲۵ تن هم فوت کرده‌اند.

 

در گزارش ستاد عملیاتی مبارزه با کرونا در روسیه خاطرنشان شده است که در مسکو در شبانه روز اخیر ۶ هزار و ۷۰۳ نفر کرونا گرفته‌اند و ۹ هزار و ۲۲۷ نفر بهبود یافته و ۹۰۵ تن هم فوت کرده اند.

 

عربستان یگان پلیس برای اجرای محدودیت‌های تجمعات تشکیل داد

عربستان یگان پلیس جهت نظارت بر نقض‌های قوانین منع تجمع بیش از پنج نفر تشکل داد، منع تجمع در راستای مهار شیوع کرونا در نظر گرفته شده است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، عربستان تجمع بیش از پنج نفر را ممنوع و امروز اعلام کرد، ناقضان این قوانین مربوط به تجمعات طبق قانون مجازات خواهند شد.

 

عربستان همچنین شهروندانی که هرگونه تخلف از این قوانین و محدودیت‌ها را اطلاع دهند، تشویق کرده است. وزارت کشور عربستان امروز لیست مربوط به کاهش تجمعات را که در قطع زنجیره انتقال کرونا نقش دارند و نیز لیست تخلفات و مجازات‌های در نظر گرفته شده در این باره را اعلام کرد.

 

براساس لیست کاهش تجمعات که وزارت کشور مصوب و وزیر کشور آن را امضا کرده همه افرادی که از هرگونه تجمع مغایر با احکام این لیست مطلع هستند باید محلی که شاهد چنین تجمعی است را به طرف مربوطه گزارش دهند.

 

یک منبع وزارت کشور عربستان اعلام کرد، پیرو اعلام دستورالعمل‌های صادر شده قبلی درباره مقررات و مجازات‌ها در حق ناقضان تدابیر قرنطینه و پیش‌گیری و براساس بند دوم دستور سلطنتی وزارت کشور لیست کاهش تجمعات را صادر کرد که در جلوگیری از شیوع کرونا نقش دارند.

 

طبق این لیست، فاصله گذاری اجتماعی، تنظیم تجمعات مردمی که دلیل اصلی شیوع کرونا است باید رعایت شود و تجمعات کاهش یابد چراکه ممانعت از شیوع کرونا و مهار آن را تضمین می‌کند. انواع تجمعات خانوادگی، غیرخانوادگی، تجمعات در مناسبت‌های اجتماعی، تجمعات کاری، تجمعات در محل‌های تجاری منع می‌شوند. عربستان یک سری مجازات اعم از حبس و جرایم نقدی را برای متخلفان در نظر گرفته است.

 

بر این اساس برای نظارت بر انواع تجمعات و محل‌های برگزاری آن چه در داخل محله‌ها یا شهرها یا خارج آن یگان‌های امنیتی پلیس تشکیل شده تا با گروه‌های ناظر بر تاسیسات بخش خصوصی همکاری کنند.

  

مصر تدابیر قرنطینه را تا پایان ماه رمضان تمدید کرد

نخست وزیر مصر امروز،‌ پنج‌شنبه تمدید تدابیر پیشگیرانه و ممنوعیت آمد و شد طبق همان ساعات قبلی را تا پایان ماه رمضان اعلام کرد و گفت، دولت تمام تدابیر لازم را برای مهار شیوع کرونا لحاظ کرده است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر در کنفرانسی خبری گفت، کشور بر مهار شیوع کرونا تاکید داشت و به همین دلیل تدابیر لازم را لحاظ کرد. تاکنون آمار ابتلاها در سطح کنترل شده‌ای است.

 

مدبولی تاکید کرد، منع آمد و شد به مدت دو هفته دیگر تا ۲۱ ماه مه تمدید شد.

 

وی اظهار کرد، دولت تمامی تدابیر قرنطینه که باید رعایت شوند را تا پایان ماه رمضان مصوب کرد و همچنین ناقضین این تدابیر مجازارت خواهند شد.

 

مدبولی تاکید کرد: تلاش‌های طرف‌های مربوطه برای بازگرداندن مصری‌های مقیم خارج دامه دارد و دو روز گذشته شاهد بازگشت بیش از ۱۱۰۰ شهروندی مصری از کویت بوده‌ایم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------