راهپیمایی هزاران نفری زنان بلاروسی برای برکناری لوکاشنکو/ توافق پوتین و لوکاشنکو برای دیدار در مسکو



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
چندین هزار زن بلاروسی در تازه ترین سری از اعتراضات ضد دولتی که از انتخابات پرحاشیه ماه گذشته آغاز شده، شنبه با راهپیمایی در خیابان های پایتخت، تکان دادن پرچم، حمل گل و بادکنک خواستار استعفای الکساندر لوکاشنکو شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بلاروس از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نهم اوت که الکساندر لوکاشنکو را برای مرتبه ششم به ریاست جمهوری رساند تا ۲۶ سال حاکمیت او طولانی تر شود، صحنه اعتراضات ضد دولتی گسترده علیه رئیس جمهوری کنونی شده است.

 

اپوزیسیون بلاروس نتایج انتخابات را آلوده به تقلب دانسته و رد کرد. لوکاشنکو معتقد است که معترضان از سوی غرب تامین مالی شدند و ناتو را به تجمیع نیروها در مرزهای بلاروس متهم می کند؛ اتهامی که از دید سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بی اساس است.

 

این زنان معترض با برگزاری راهپیمایی همبستگی از لوکاشنکو، رئیس جمهوری کنونی بلاروس و دولت او خواستند تا استعفا دهند. بسیاری از معترضان با پوشیدن لباس هایی به رنگ پرچم کشورشان شعارهای "این شهر ماست" و "بهتر از ما محافظت کنید" سر دادند. پلیس و نیروهای امنیتی این تجمع اعتراضی را زیر نظر داشتند. تجمع های کوچکتری هم در دیگر شهرها و شهرک ها برگزار شد.

 

توافق پوتین و لوکاشنکو برای دیدار در مسکو

رهبران روسیه و بلاروس امروز یکشنبه برای انجام یک دیدار دوجانبه در مسکو توافق کردند.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس، امروز یکشنبه توافق خود را برای دیدار در مسکو اعلام کردند. 

 

این توافق در حالی انجام می شود که فشار کشورهای غربی بر بلاروس به دلیل نتایج انتخابات ریاست جمهوری ماه گذشته به شدت افزایش یافته است. 

 

در همین رابطه روز گذشته رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «راشا -۱» گفت: شاید عده‌ای درباره نتایج انتخابات بلاروس تردید داشته باشند اما به هر حال، هیچ چیزی در این دنیا ایده‌آل نیست؛ خواه سیاست باشد، اقتصاد یا حوزه اجتماعی.

 

به گفته پوتین، با توجه به اینکه از همان ابتدا، نمایندگان دفتر حقوق بشر و موسسات دموکراتیک سازمان امنیت و همکاری اروپا از نظارت بر انتخابات بلاروس امتناع کردند؛ این نظریه تقویت می‌شود که موضع غرب در قبال نتایج این انتخابات از قبل تعیین شده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------