موضع جدید کرملین درباره قره‌باغ و پاسخ به اتهام زنی ناوالنی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
سخنگوی کرملین تاکید کرد، رئیس جمهوری روسیه و اعضای شورای امنیت ملی این کشور در نشست امروز (پنج‌شنبه) به خطر جدی در حال ظهور در منطقه ناگورنو-قره‌باغ به خاطر استقرار شبه‌نظامیان از سوریه و لیبی در این منطقه اشاره کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت:‌ شرکت کنندگان در این نشست به خطر جدی در این منطقه در رابطه با انتقال شبه‌نظامیان از سوریه و لیبی به منطقه ناگورنو-قره‌باغ اشاره کردند.

 

وی افزود: در این نشست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و شورای امنیت ملی کشور همچنین درباره همکاری با کشورهای همسایه صحبت کردند که به گفته پوتین این موضوع یکی از اولویت‌های سیاست خارجه روسیه محسوب می‌شود.

 

پسکوف همچنین اظهار کرد:‌ پوتین به شورای امنیت ملی روسیه گفت که بیانیه مشترکی را درخصوص منطقه ناگورنو-قره‌باغ با رهبران آمریکا و فرانسه آماده می‌کند.

 

وی تاکید کرد: ‌این جلسه عمدتا بر وضعیت موجود در امتداد خط تماس در قره‌باغ متمرکز بود و شرکت‌کنندگان در این مذاکرات نگرانی خود را نسبت به ادامه درگیری‌ها در قره باغ ابراز کردند.

 

سخنگوی کرملین افزود: پوتین به شرکت‌کنندگان در این جلسه اطلاع داد که روسای جمهوری روسیه، آمریکا و فرانسه در حال تهیه بیانیه‌ای مشترک درخصوص منطه ناگورنو-قره‌باغ هستند.

 

سخنگوی کاخ کرملین، هرگونه اظهارنظر در مورد حمایت نظامی از هریک از طرفین درگیر در قره‌باغ را تحریک‌آمیز خواند.

 

دیمیتری پسکوف گفت: هرگونه اظهار نظر در مورد حمایت نظامی احتمالی از یکی از طرفین درگیر در قره باغ تحریک آمیز است. 

 

سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوالی درباره مکاتبه بین ارمنستان و ترکیه در خصوص مشارکت ارتش ترکیه در این درگیری‌ها گفت: ما در این مورد توضیحی نمی‌دهیم.

 

وی افزود: ما معتقدیم که هرگونه اظهار نظر درباره حمایت نظامی احتمالی از یکی از طرفین برای تشدید بیشتر تنش، تحریک آمیز است.

 

پسکوف تأکید کرد که کرملین در حال حاضر چنین اظهاراتی را "بسیار مضر" می‌داند.

 

سخنگوی کاخ کرملین گفت: ما معتقدیم که هرگونه مشارکت کشورهای ثالث در این رویارویی می‌تواند عواقب بسیار منفی به مراه داشته باشد.

 

پسکوف در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ اتهاماتی که الکسی ناوالنی، منتقد کرملین علیه پوتین مطرح کرده بی‌پایه و اساس، توهین آمیز و غیرقابل قبول است.

 

ناوالنی در مصاحبه‌ای با مجله آلمانی اشپیگل گفته است که پوتین مسؤول مسمومیت اوست.

 

پسکوف به خبرنگاران گفت:‌ ما معتقدیم که چنین اتهاماتی علیه رئیس جمهوری روسیه کاملا بی‌پایه و اساس و غیرقابل قبول هستند. به علاوه ما برخی اظهارات مطرح شده در این مجله آلمانی را توهین‌آمیز و غیرقابل قبول می‌دانیم. ما می‌خواهیم درباره این پرونده با برلین تحقیق کنیم و دلایل اتفاق رخ داده را مشخص سازیم. به همین منظور، ما نیاز داریم تا اطلاعات را از افرادی که رد این مسمومیت را در این تحلیل گرفته‌اند، کسب کنیم.

 

پسکوف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پوتین در نجات جان ناوالنی دست داشته یا خیر، گفت:‌ من نمی‌توانم این مساله را تایید کنم تنها می‌دانم که پزشکان اومسک در نجات جان ناوالنی نقش بسزایی داشتند.

 

وی افزود: ناوالنی تلاش می‌کند تا خود را هم سطح پوتین کند و با اتهام زنی به رئیس جمهوری روسیه تظاهر می‌کند که در رقابت‌های سیاسی مشارکت بسیاری دارد.

 

سخنگوی کرملین همچنین تاکید کرد: روسیه اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهند ناوالنی با آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) همکاری می‌کند و بیشتر از یک بار دستورالعمل‌هایی دریافت کرده است.

 

وی افزود:‌ اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، ناوالنی با سرویس‌های ویژه غربی همکاری نمی‌کند در حقیقت این سرویس‌های ویژه غربی هستند که با او کار می‌کنند. این مساله حقیقت دارد که ما اطلاعاتی در این خصوص داریم حتی اگر بخواهم دقیقا به شما بگویم کارمندان سیا همین امروز با ناوالنی کار می‌کنند. این نخستین بار نیست که ناوالنی دستورالعمل‌هایی دریافت می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------