هشدار علی‌اف به ارمنستان/ قدردانی وزیر خارجه جمهوری آذربایجان از پیشنهاد ایران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
رئیس جمهور آذربایجان ضمن تأکید بر بی‌طرفی واسطه‌ها در مناقشه قره‌باغ درباره احتمال حملات ارمنستان به خطوط انتقال انرژی جمهوری آذربایجان هشدار داد.

به گزارش فارس، «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان در باره هرگونه اقدام احتمالی ارمنستان برای هدف قرار دادند لوله‌های انتقال گاز و نفت جمهوری آذربایجان به اروپا هشدار داد.

 

او  پنجشنبه‌شب در حساب توییتی خود نوشت که اگر اتفاقی برای این لوله‌های انتقال انرژی بیفتد، ارمنستان با فشارهای‌ بین‌المللی خطرناکی روبه‌رو خواهد شد.

 

وزارت دفاع جمهور خودخوانده قره‌باغ امروز لیستی از اهداف مهم در جمهوری آذربایجان منتشر کرده و گفته است که این اهداف در تیررس حملات موشکی آن‌ها قرار دارد.

 

رئیس جمهور آذربایجان ارمنستان را به کارشکنی در اجرای مفاد توافق‌های آتش‌بس سه‌گانه متهم کرد و گفت: «به رغم اینکه ما بارها از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواسته‌ایم در قضیه تبادل اسرا و اجساد جنگ ورود کنند، ولی طرف ارمنی با این خواسته مخالفت کرده است؛ برای همین ما تصمیم گرفتیم اجساد و اسرا را یک‌طرفه به ارمنستان تحویل دهیم».

 

او منطقه قره‌باغ کوهستانی را یکی از «زیباترین و پر خیر و برکت‌ترین» منطقه جمهوری آذربایجان دانست و گفت که این منطقه در توسعه پایدار این کشور نقض بسیار مهمی ایفا خواهد کرد.

 

الهام علی‌اف همچنین در توییتی گفت که طرف‌های میانجی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان باید بی‌طرف باشند.  او نوشت: «واسطه‌ها بر اساس قانون بین‌الملل و اصل بی‌طرفی، باید بی‌طرف و بدون قصدو‌غرض باشند، در غیر این صورت به راحتی فرصت وساطت را از دست خواند داد».

 

الهام علی‌اف امروز بعد از ظهر با همتای ترکیه‌ای خود رجب طیب اردوغان  در باره تحولات منطقه به ویژه تحولات قره‌باغ کوهستانی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است.

 

قدردانی وزیر خارجه جمهوری آذربایجان از پیشنهاد ایران برای حل مناقشه قره باغ

" جیهوان بایرام  اف " وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت : باکو از نقش و پیشنهاد ایران برای میانجیگری در حل مسالمت آمیز مناقشه  قره باغ قدردانی می کند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش ایرنا ، بایرام اف در گفت و گو با خبرگزاری " ریا نووستی " روسیه افزود : جمهوری اسلامی ایران بارها نشان داد که درصدد میانجیگری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه است و ما از این تلاش ها بسیار قدردانی می کنیم.

 

وی در عین حال تاکید کرد که همزمان، رایزنی‌هایی در قالب گروه  مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ نیز در جریان است.

 

  "  سید  عباس عراقچی " معاون  امور سیاسی وزارت امور خارجه روز گذشته ( چهارشنبه ) در قالب سفر منطقه ای و با هدف ارایه  طرح ابتکاری پیشنهادی کشورمان برای حل مسالمت ‌میز مناقشه قره باغ به باکو سفر کرد و در این سفر با "الهام علی اف " رییس جمهوری آذربایجان  ، " جیهوان بایرام اف " وزیر امور خارجه و تنی چند از مقامات این کشور دیدار کرد .

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------