آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

آمریکا: بالون‌، بخشی از برنامه تجسسی ارتش چین است



  بالون  چین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
جامعه اطلاعاتی آمریکا، بالون "جاسوسی" منهدم‌شده چین را به یک "برنامه نظارتی گسترده" که توسط ارتش آزادی‌بخش خلق چین اداره می‌شود، مرتبط دانسته است و مقامات آمریکایی شروع به اطلاع‌رسانی به متحدان و شرکایی‌ کرده‌اند که به طرز مشابهی هدف قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن‌ پست، چندین مقام آمریکایی به شرط آنکه نامشان فاش نشود، گفتند: این بالون تجسسی که برای چندین سال در خارج از استان "هاینان" در محدوده سواحل جنوب چین فعالیت کرده است، اطلاعاتی را پیرامون "دارایی‌های نظامی" برخی کشورها و مناطقی که منافع استراتژیک برای چین دارد، جمع‌آوری کرده است؛ از جمله این کشورها می‌توان به ژاپن، هند، ویتنام، فیلیپین و جزیره تایوان اشاره کرد.

 

این مقامات گفته‌اند که چنین بالون‌های تجسسی که تا حدودی توسط "نیروی هوایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین" استفاده می‌شوند، بر فراز پنج قاره شناسایی شده‌اند.

 

یکی از این مقامات آمریکایی درخصوص این بالون‌های چینی عنوان داشت: چینی‌ها در کمال ناباوری تلاش عظیمی انجام دادند. آن‌ها فناوری قدیمی را با ارتباطات مدرن و توانایی‌های نظارتی پیوند زدند تا بدین ترتیب اطلاعات نظامی سایر کشورها را جمع‌آوری کنند.

 

همچنین این مقامات آمریکایی به طور جداگانه‌ای شروع به اشتراک‌گذاری اطلاعات مخصوصی با سایر کشورها نظیر ژاپن کرده‌اند که تجهیزات نظامی‌اش توسط پکن هدف قرار گرفته شد.

 

از طرفی یک مقام ارشد دفاعی با رد دلایل پکن نسبت به ماهیت این بالون‌ها گفت: این بالون‌ها همگی بخشی از ناوگان بالون‌های ارتش آزادی‌بخش خلق چین است که برای انجام "عملیات‌های تجسسی" توسعه یافته‌اند و حاکمیت سایر کشورها را نقض کرده است. دلایل چین مبنی بر "ماهیت غیر نظامی" این بالون‌ها و کابرد "تحقیقات علمی" غلط هستند. این یک بالون تجسسی متعلق به ارتش آزادی‌بخش خلق چین است. این بالون با اهدافی بر فراز ایالات متحده آمریکا و کانادا پرواز کرد و ما مطمئن هستیم که این بالون به دنبال "رصد مکان‌های حساس نظامی" بود.

 

مایک گالاگر، عضو جمهوری‌خواه و رئیس "کمیته چین" در مجلس نمایندگان آمریکا نیز پیرامون این بالون‌های چینی اظهار نظر کرد و گفت: به نظرم آن دسته از افرادی که نسبت به این بالون‌های چینی خوش‌بین هستند، روش‌های خلاقانه‌ای که ارتش‌ آزادی‌بخش خلق چین می‌تواند از آن‌ها برای اهداف اطلاعاتی و تجسسی استفاده کنند، دست کم می‌گیرند.

 

روز پنج‌شنبه گذشته پنتاگون از رویت اولین "بالون جاسوسی چینی" بر فراز مونتانا خبر داد. سپس پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون روز جمعه گفت که دومین "بالون جاسوسی چینی" این بار بر فراز آمریکای لاتین مشاهده شد. پیشتر پکن اعلام کرده بود که بالون اول که بر فراز آمریکا مشاهده شد، "ماهیت غیر نظامی" داشته و برای "تحقیقات علمی" استفاده می‌شد. پس از این اتفاق، جنگنده‌های آمریکایی روز شنبه به وقت محلی بالون چینی را که بر فراز سواحل کارولینای جنوبی در حال پرواز بود، ساقط کردند. پنتاگون در راستای این اقدام تاکید کرد، این "بالون جاسوسی چین" را با موشک هوا به هوا که از جنگنده اف-۲۲ شلیک شد، منهدم کرده است. در نهایت، وزارت امور خارجه چین نسبت به اقدام آمریکا در ساقط کردن «بالون هواشناسی» که پنتاگون آن را «بالون جاسوسی چینی» خوانده بود، ابراز ناخرسندی کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------