آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

تیراندازی در تگزاس آمریکا؛ ۱۸ کودک دبستانی قتل‌عام شدند | واکنش بایدن به تیراندازی مرگبار



  تیراندازی در تگزاس,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
تیراندازی روز سه شنبه ۲۴ ماه مه در مدرسه ابتدایی «راب» واقع در شهر «یوالده» در ایالت تگزاس جان ۱۸ کودک و یک معلم را گرفت. 

بر اثر تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در سن آنتونیو تگزاس بیست و یک نفر از جمله نوزده دانش آموز کشته شدند. بر اساس خبرهای دریافتی، شخصی که تیراندازی کرده یک فرد ۱۸ ساله به نام سالوادور راموس بوده است که نوزده دانش آموز و دو بزرگسال را کشته و سپس خود نیز کشته شده است.

 

هنوز معلوم نیست انگیزه این جوان ۱۸ ساله از آتش گشودن به سوی کودکان و کشتار آن چه بوده است. 

 

سالوادور پیش از آن که دانش‌آموزان را به رگبار گلوله ببندد، مادر بزرگ خود را هدف گرفته بوده است. 

 

به گزارش رسانه‌های آمریکا وی در روز تولد ۱۸ سالگی‌اش دو قبضه سلاح گرم را بطور قانونی خریداری و به خود هدیه کرده است. 

 

فرماندار تگزاس اعلام کرد که عامل تیراندازی در این مدرسه ابتدایی مسلح به هفت تیر و شاید تفنگ بوده است. وی افزود که دو افسر پلیس در جریان تبادل آتش با مهاجم زخمی شدند اما جراحات آنها خطرناک نیست.

 

پلیس تگزاس هم اعلام کرد به نظر می رسد عامل تیراندازی به دانش آموزان در این مدرسه به صورت انفرادی دست به این کار زده است.

 

پرچم کاخ سفید به احترام جان‌باختگان، نیمه افراشته شد و جو بایدن که ساعتی پیش از سفر شرق آسیا بازگشته به زودی با مردم آمریکا سخن گفت.

 

بایدن از مردم آمریکا خواست«در مقابل لابی‌های اسلحه بایستند و اعضای کنگره را برای تصویب قوانین منطقی اسلحه تحت فشار قرار دهند.»

 

جو بایدن با محکوم کردن کشتار دانش‌آموزان دبستانی آنها را «زیبا و بی‌گناه» خواند و گفت: «امیدوار بودم در زمانی ریاست جمهوری‌ام شاهد چنین اتفاقی نباشم».

 

فرماندار سن آنتونیو گفت: نوجوان مهاجم به دبستان راب بعد از ارتکاب جنایت با شلیک به سمت پلیس دو نفر از ماموران را مجروح کرد اما قبل از اقدام جدی‌تر توسط پلیس کشته شد.

 

گرگ ابوت در جمع خبرنگاران افزود: «سالوادور راموس ۱۸ ساله بدون همراه وارد مدرسه شده و دیوانه‌وار اقدام به شلیک کرده‌ است.»

 

تیراندازی در تگزاس یکی از مرگبارترین تیراندازی‌ها در مدرسه‌ای در ایالات متحده بعد از حادثه کنتیکت است. در حادثه کنتیکت در دسامبر ۲۰۱۲ یک مرد مسلح با حمله به دبستان سندی هوک باعث مرگ ۲۶ نفر از جمله ۲۰ کودک ۵ تا ۱۰ ساله شد.

 

قانون اجازه حمل اسلحه یکی از قوانین مورد مناقشه در ایالات متحده‌ است. شمار زیادی از مردم خواستار اعمال کنترل و محدودیت‌های شدیدتر در زمینه فروش سلاح هستند و عده‌ای دیگر معتقدند، هیچ قانونی نباید حق آمریکایی ها برای حمل سلاح را به خطر بیندازد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------