تهدید سناتور آمریکایی به رفع محرمانه بودن گزارش پرونده قتل خاشقجی



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , سناتور آمریکایی
سناتور دموکرات آمریکایی روز گذشته- جمعه- اعلام کرد که در صورت عدم اقدام دولت آمریکا به انتشار گزارشی درباره قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی، رئیس اطلاعات این کشور را به انتشار اطلاعاتی از این پرونده وادار خواهد کرد. 

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ران وایدن»،‌ سناتور دموکرات آمریکا تأکید کرد که اگر واشنگتن تا پیش از پایان استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری این کشور اقدام به انتشار گزارشی درباره پرونده قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی نکند، رئیس اطلاعات این کشور را به انتشار اطلاعات این پرونده وادار خواهد کرد. 

 

وایدن در این زمینه به قدرت مجلس سنا برای رفع یک‌جانبه محرمانه بودن اطلاعات برای تحریک ترامپ به انتشار گزارشی از قتل خاشقجی استناد کرده و گفته است که چنین گزارشی بر اساس قانون باید پیش از این منتشر می‌شد که دولت آن را نادیده گرفته است. 

 

وی به خبرنگاراران گفت که با وجود اینکه رفع یک جانبه محرمانه بودن اطلاعات، حق مجلس سنا است اما هنوز کمیته اطلاعات این مجلس چنین اقدامی انجام نداده است. 

 

وایدن با پیش‌بینی اینکه برخی از جمهوری‌خواهان کمیته اطلاعات با وی همکاری خواهند کرد، گفت که تلاش خواهد کرد تا محرمانه بودن را از ارزیابی‌های صورت گرفته در این پرونده لغو کند.

 

وی در ادامه افزود: «به اعتقاد من بسیاری از جمهوری‌خواهان خواستار لغو محرمانه بودن اطلاعات نیستند و اطلاعات آمریکا معتقد است که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است و لغو محرمانه بودن چینن ارزیابی با توجه به روابط ویژه دولت ترامپ با بن سلمان ممکن است باعث انفجار اوضاع شود». 

 

سفارت عربستان در واشنگتن به درخواست‌ها برای واکنش به این موضوع پاسخ نداده و ادعاها درباره دخالت ولیعهد در این پرونده را رد می‌کند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------