حمله کاخ سفید، پامپئو و جمهوریخواهان به پلوسی



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کنگره آمریکا
کاخ سفید، مایک پامپئو و جمهوریخواهان کنگره آمریکا اقدام جنجالی نانسی پلوسی در پاره کردن کپی از متن سخنرانی سالانه دونالد ترامپ را محکوم کردند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، حساب رسمی کاخ سفید در توئیتر در واکنش به اقدام نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در پاره کردن کپی از متن سخنرانی سالانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موسوم به سخنرانی "وضعیت کشور" در پستی نوشت: "پلوسی با پاره کردن این متن به اینها توهین کرد: یکی از آخرین خلبانهای آمریکایی بازمانده از جنگ جهانی دوم. زنده ماندن نوزادی که در هفته بیست‌ویکم بارداری به دنیا آمد. خانواده‌های عزادار راکی جونز و کایلا مولر. پیوستن یک نظامی به خانواده‌اش. اینها میراث نانسی پلوسی هستند."

 

این توئیت در واقع اشاره به چندین تن از مهمانان حاضر در جلسه سخنرانی ترامپ از جمله اعضای خانواده مردی کشته شده توسط یک مهاجر غیرقانونی و یک امدادگر کشته شده توسط ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش داشت.

 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بعد از آن اقدام به پاره کردن کپی متن نطق سالانه دونالد ترامپ موسوم به "وضعیت کشور" کرد که ترامپ در آغاز سخنرانی سالانه خود از دست دادن با پلوسی امتناع کرد.

 

پلوسی بعدا به خبرنگاران گفت که پاره کردن متن سخنرانی ترامپ "نسبت به کارهای معادل آن حرکتی مودبانه بوده است."

 

این در حالی است که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هم در واکنش به این اقدام نانسی پلوسی تصویری از انیمیشن آمریکایی "خانواده سیمپسونها" را منتشر کرد.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کنگره آمریکا

تصویری که پامپئو منتشر کرده یکی از شخصیتهای این انیمیشن به نام "لیزا سیمپسون" را نشان می‌دهد که با چشمانی اشک‌بار در حال پاره کردن یک برگه کاغذ است.

 

این تصویر برداشته شده از یکی از قسمتهای این انیمیشن به نام "خانم لیزا به واشنگتن می‌رود" است. این کاراکتر در این قسمت متن یک مقاله خود با موضوع "ارزشهای ‌آمریکایی" را بعد از مشاهده رشوه‌خواری یک نماینده فاسد کنگره آمریکا و از دست دادن اعتقادش به دموکراسی پاره می‌کند.

 

علاوه بر کاخ سفید چند جمهوریخواه ارشد کنگره نیز به پلوسی حمله کرده و کارهای او را "مفتضح" و "حقیر" خواندند.

 

کوین مک‌کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتی نوشت: "چقدر پلوسی حقیر است. پاره کردن یک تکه کاغذ حقایق نوشته شده روی آن را تغییر نمی‌دهد. به رغم وجود دموکراتهایی که هیچ کاری انجام نمی‌دهند، آمریکایی‌ها دارند پیروز می‌شوند."

 

استیو اسکالیز، یک نماینده جمهوریخواه دیگر مجلس نمایندگان آمریکا خواستار عذرخواهی پلوسی از بابت این حرکت خود شد.

 

اسکالیز به پایگاه هیل گفت: این کار مفتضحانه بود. این کاری است که او نباید انجام می‌داد. او باید از بابت این کار عذرخواهی کند. منظور من این است وقتی کل کشور دارد شما را تماشا می‌کند شما باید بهتر از این رفتار کنید. شما مجبور نیستید با متن سخنرانی وضعیت کشور موافق باشید. خود من هم خیلی مواقع با خیلی از مسائل سخنرانی‌های سالانه وضعیت کشور در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما موافق نبودم اما شما باید به قواعد احترام بگذارید.

 

مایک جانسون، نماینده جمهوریخواه رئیس "کمیته مطالعه جمهوریخواهان" گفت، پلوسی با کارهایش به اختلافها دامن زده است.

 

او اظهار کرد: پاره کردن متن سخنرانی در نهایت شکل بدی داشت. این کاملا مغایر با لحن سخنرانی و فضای حاکم بود. این سخنرانی اصلا یک سخنرانی کاملا حزبگرایانه نبود. این سخنرانی درباره همه ما آمریکایی‌ها و روزهایی بهتر برای ما بود. بنابراین من واقعا وقتی پلوسی این کار را کرد متحیر شدم و باورش برایم سخت بود. اکنون لحظه رهبری برای کشور ما است. ما نیاز داریم که اتحاد را در کشور حفظ کنیم و این تصویر مناسبی برای ما نبود.

 

لیز چنی، رئیس کنفرانس جمهوریخواهان مجلس نمایندگان نیز اظهار کرد: پلوسی از کوره در رفت و آبروی خودش را برد و به مجلس نمایندگان بی احترامی کرد. او مایه شرمساری است و شایستگی سمتش را ندارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------