آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

بایدن در انتخابات سه شنبه بزرگ از رقبا پیش افتاد/جدال ترامپ با رقبای دموکرات



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,انتخابات مقدماتی آمریکا
درحالی که رأی‌گیری در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات آمریکا در ایالات شرقی ویرجینیا، کارولینای شمالی و ورمانت پایان یافته، پیش‌بینی می شود که جو بایدن در ویرجینیا و کارولینای شمالی و برنی سندرز در ورمانت پیروز شوند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، همچنین در تازه‌ترین پیش بینی گفته می‌شود که بایدن در ایالت آلاباما هم پیروز خواهد شد.

 

ورمانت دارای ۱۶ امتیاز، ویرجینیا ۹۹ امتیاز، کارولینای شمالی ۱۱۰ و آلاباما ۵۲ امتیاز دارند. ورمانت و ویرجینیا امتیازات خود را بر اساس سهم هر نامزد از آرا تقسیم می‌کنند بنابراین هنوز سهم مشخص هر کدام از این دو نامزد روشن نیست. سندرز سناتور اهل ورمانت است.

 

شمار آرا در ایالت های رأی‌دهنده تازه شروع شده اما به نظر می رسد که بایدن تا اینجا شب خوبی را سپری کرده باشد.

 

براساس نظرسنجی امروز شبکه سی بی اس، تقریبا نیمی از رأی‌دهندگان در ویرجینیا در چند روز گذشته در مورد نامزد دلخواه خود به نتیجه رسیدند و ۵۲ درصد آنها به جو بایدن رأی دادند.

 

اکثریت آنها گفتند احساس می‌کنند که بایدن بهترین نامزد برای شکست دادن دونالد ترامپ خواهد بود؛ درحالی که سندرز در این زمینه ۲۲ درصد عقب بود.

 

در این روز همچنین دو ایالت بزرگ تگزاس و کالیفرنیا - با ۲۲۸ و ۴۱۵ امتیاز - به نامزد مورد نظر خود برای رقابت با دونالد ترامپ در ماه نوامبر رأی می‌دهند.

 

تگزاس و کالیفرنیا هنوز اعلام نتایج را شروع نکرده اند و کسر بزرگی از رأی‌دهندگان آنها جوان و لاتین‌تبار هستند که متمایل به حمایت از سناتور اهل ورمانت بوده‌اند. بنابراین جو بایدن هنوز نمی تواند روی یک پیروزی بزرگ در این شب حساب کند.

 

کمپین جو بایدن بعد از پیروزی او با فاصله زیاد در رأی‌گیری روز شنبه در کارولینای جنوبی بار دیگر جان گرفت.

 

در سه ایالت اول که رأی گیری کردند - آیووا، نیوهمپشر و نوادا - سندرز در دو ایالت نیوهمپشر و نوادا اول شد و آیووا را با اختلاف خیلی کم به پیت بوتجج واگذار کرد.

 

با این حال در روزهای اخیر دو نامزد میانه‌رو دیگر این عرصه، پیت بوتجج و سناتور ایمی کلوباچار، با کناره‌گیری از رقابت ها حمایت خود را از کمپین بایدن اعلام کردند.

 

رأی‌گیری اخیر به "سه شنبه بزرگ" معروف است که به دلیل برگزاری همزمان انتخابات در ۱۴ ایالت است. در این روز ۱۳۵۷ امتیاز انتخاباتی تقسیم می‌شود که تقریبا یک سوم کل امتیازات موجود برای کسب نامزدی حزب است.

 

از سوی دیگر نام مایکل بلومبرگ، میلیاردر و شهردار سابق نیویورک، هم برای اولین بار روی برگه‌های رأی ظاهر شده است.

 

همزمان با انتخابات دموکرات‌ها، جمهوری‌خواهان نیز در برخی ایالت‌ها انتخابات دارند. دونالد ترامپ با انتشار عکسی در توئیتر خود،‌ از پیروزی در انتخابات مقدماتی پنچ ایالت مین، تنسی، ماساچوست، اوکلاهما و آلاباما خبر داد.

 

 جدال ترامپ با رقبای دموکرات در پایان سه شنبه بزرگ

رئیس جمهوری آمریکا پس از آنکه جو بایدن و برنی سندرز اکثریت آرای انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در سه شنبه بزرگ را کسب کردند، بازنده اصلی را مایکل بلومبرگ و الیزابت وارن دانست.

 

دونالد ترامپ شامگاه دوشنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت: مایک بلومبرگ کوچولو بازنده بزرگ امشب است. مشاوران سیاسی او، از او سواری گرفتند و ۷۰۰ میلیون دلار پیاده کردند.

 

وی ادامه داد: او در قبال آن چیزی به دست نیاورد جز نام خوب " مایک کوچولو" و از بین بردن کامل شهرتش. خوب بود مایک.

 

مایک بلومبرگ هم خطاب به هواداران خود نوشت: از حامیانمان سپاسگزاریم که به پای صندوق‌ها آمدند، درها را کوبیدند، تماس تلفنی داشتند و به دوستانشان پیامک زدند.

 

وی افزود: ما نمی توانستیم این کار را بدون شما انجام داده باشیم. ما ۱۰۰ روز کارزار انتخاباتی خود را گذراندیم و بیش از پیش مصمم هستیم تا دونالد ترامپ را مغلوب سازیم و آمریکا را بازسازی کنیم.

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,انتخابات مقدماتی آمریکا

 

دونالد ترامپ، حمله خود را متوجه الیزابت وارن هم ساخت و نوشت: الیزابت "هندی‌تبار" وارن، حتی بازنده‌تر از مایک کوچولو در امشب بود. او حتی در ایالت خانگی خود ماساچوست هم به پیروزی نزدیک نشد.

 

وی افزود: اکنون او می تواند که در کنار همسر خود بنشیند و یک ماء الشعیر خنک بنوشد.

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,انتخابات مقدماتی آمریکا

 

جو بایدن معاون اول ریاست جمهوری باراک اوباما هم به این اظهارات ترامپ واکنش نشان داد و گفت تو "دونالد ترامپ" بازنده امشب هستی. دموکرات‌ها در گرداگرد کشور هیجان‌زده‌اند. ما مردمی نجیب، شجاع و کشسان هستیم.

 

وی اضافه کرد: ما از تو بهتریم. در نوامبر پیش رو، تو را مغلوب می کنیم.

 

در رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که روز سه شنبه پس از ایالت‌های آیوا، نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی در ۱۴ ایالت و یک قلمرو برگزار شد، دونالد ترامپ هم توانست در انتخابات درونی حزب جمهوریخواه که البته رقیب جدی هم نداشت، پیروز شود.

 

ترامپ که پیش بینی می شود گزینه نهایی جمهوریخواهان در انتخابات نوامبر باشد، با برنده نهایی حزب دموکرات رقابت خواهد کرد.

 

پس از آنکه بلومبرگ با صرف هزینه‌های گزاف تبلیغاتی نتوانست آرای لازم را به دست آورد، گفته می شود او روز چهارشنبه نسبت به ادامه حضور خود ارزیابی جدیدی ارائه خواهد داد.

 

ترامپ برای داوطلبان ریاست جمهوری هم در سال ۲۰۱۶ و هم در سال ۲۰۲۰، القاب تحقیرآمیزی استفاده می‌کند که از ابتدا با انتشار فیلم، ادا در سخنرانی‌ها و الفاظی همچون مایک کوچولو، از دوران شهرداری بلومبرگ در نیویورک، عقده گشایی کرد.

 

با این حال، جو بایدن و برنی سندرز مسیر اصلی خود در ادامه رقابت‌های انتخاباتی را پیروزی بر ترامپ و خارج کردن وی از کاخ سفید دانستند. برنی سندرز پس از پیروزی در ایالت ورمونت در جمع هواداران خود حاضر شد و گفت ترامپ خطرناکترین رئیس جمهوری آمریکا است و باید با او جنگید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------