آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

پمپئو: آمریکا مخالف ایجاد دولت موازی در افغانستان است/خروج تدریجی نظامیان آمریکایی از افغانستان آغاز شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , پمپئو
وزیر امورخارجه آمریکا روز سه شنبه با توجه به تحولات سیاسی در کابل گفت که واشنگتن به شدت مخالفت ایجاد دولت موازی در افغانستان است.

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، مایک پمپئو با توجه به برگزاری دو مراسم تحلیف ریاست جمهوری جداگانه توسط اشرف غنی و رقیب انتخاباتی‌اش عبدالله عبدالله گفت: ایالات متحده با هرگونه تلاش برای ایجاد دولت موازی در افغانستان مخالف است. 

 

پمپئو در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شدت با هرگونه اقدام برای ایجاد دولت موازی و هرگونه استفاده از زور برای حل اختلافات سیاسی مخالف هستیم. 

 

محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله روز دوشنبه یکی در کاخ ریاست جمهوری و دیگری در کاخ سپیدار مراسم تحلیف ریاست جمهوری را به طور جداگانه و همزمان در حضور هواداران، مقام‌ها و شخصیت‌های مختلف داخلی و خارجی انجام دادند. 

 

این اولین بار است که هر دو نفر ادعای پیروزی کرده و مراسم تحلیف در فاصله چندصد متری هم با مهمانان داخلی و خارجی مراسم تحلیف برگزار می‌کنند. 

 

مردم افغانستان این وضعیت را نگران کننده دانسته و تأکید دارند که رهبران دولت افغانستان موفق به حل بن بست انتخاباتی نشده و اکنون کشور را بسوی بحران می‌برند. 

 

اختلاف‌ها پس از آن میان اشرف غنی و عبدالله به اوج خود رسید که کمیسیون انتخابات محمداشرف غنی را در روز ۲۹ دی ماه برنده این رقابت‌ها اعلام کرد، اما عبدالله عبدالله این نتیجه را رد کرده و آن را تقلب خوانده و از پذیرفتن آن سرباز زد. 

 

عبدالله پس از آن اعلام کرد که براساس آرای پاک برنده انتخابات است و بر این اساس نتیجه اعلام شده را نمی‌پذیرد و خود دولت فراگیر تشکیل خواهد داد.

 

خروج تدریجی نظامیان آمریکایی از افغانستان آغاز شد

ارتش آمریکا اعلام کرد که روند خروج تدریجی نیروهای ایالات متحده از افغانستان آغاز شده است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، سرهنگ سانی لگت، سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان‌، تأیید کرد که روند خروج تدریجی نیروهای ایالات متحده از افغانستان آغاز شده است.

 

به گفته وی در مدت چهار و ماه و نیم، تعداد نیروهای ایالات متحده از ۱۳ هزار نفر به ۸۶۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

 

یک مقام دیگر آمریکا که نامش اعلام نشده نیز به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که صدها تن از نیروهای این کشور بر اساس برنامه قبلی در حال ترک افغانستان هستند و نیروی دیگری جایگزین آنها نخواهد شد.

 

در حال حاضر حدود ۱۳ هزار نظامی آمریکایی در خاک افغانستان مستقر هستند و بر اساس توافق صلح با طالبان قرار است این نیروها به صورت تدریجی از افغانستان خارج شوند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------