ترامپ، بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا را برکنار کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
رییس جمهوری آمریکا «مایکل اتکینسون» بازرس کل جامعه اطلاعاتی این کشور را برکنار کرد. 

به گزارش تارنمای پولیتیکو، دونالد ترامپ عصر جمعه به وقت محلی در نامه‌ای به کمیته‌های اطلاعاتی سنا و مجلس نمایندگان، کنگره را از تصمیم خود مطلع کرد.

 

ترامپ در نامه خود گفته که برکناری اتکینسون تا ۳۰ روز بعد از ارسال نامه عملی می‌شود.

 

ترامپ در نامه خود نوشت که «دیگر» اعتمادی به اتکینسون ندارد و اختیارات رییس جمهوری این اجازه را به وی می‌دهد که بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا را برکنار کند.

 

«آدام شیف» رییس دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدام ترامپ، یک تلاش آشکار دیگر برای ضربه زدن به استقلال جامعه اطلاعاتی آمریکاست.  

 

اتکینسون نخستین کسی است که کنگره را از دریافت شکایتی درباره تماس تلفنی جنجالی ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهوری اوکراین مطلع کرد.

 

«جوزف مگوایر» مدیر وقت «اطلاعات ملی» آمریکا تلاش کرده بود تا شکایت افشاگری را که درباره این تماس تلفنی ارائه شده بود، کتمان کند اما اتکینسون با آن مخالفت کرد.

 

ترامپ در تماس تلفنی تابستان سال گذشته، زلنسکی را تحت فشار قرار داده بود تا درباره فعالیت مالی پسر «جو بایدن» تحقیق کند.

 

این اقدام ترامپ به منزله تلاش برای ضربه زدن به اعتبار بایدن به عنوان یکی از نامزدهای اصلی رقابت ریاست جمهوری با وی تلقی شده بود.

 

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان سرانجام لایحه استیضاح ترامپ را تصویب کرد. رییس جمهوری در این لایحه به «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در اجرای عدالت» متهم شد.

 

اما سنای آمریکا که تحت کنترل هم‌حزبی‌های جمهوریخواه ترامپ قرار دارد، در نهایت رییس جمهوری آمریکا را از این اتهامات تبرئه کرد.

 

 

 ایرنا 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------