بایدن، آلاسکا را درو کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,بایدن
چند روز بعد از آنکه برنی سندرز کمپینش برای انتخابات مقدماتی حزب دموکرات آمریکا را معلق ساخت، جو بایدن پیروز انتخابات مقدماتی این حزب در ایالت آلاسکا شده و در این دور از انتخابات توانست برنی سندرز را که با این وجود خواستار حضور نامش در رقابت شده بود، شکست دهد.

به گزارش ایسنا  به  نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جو بایدن روز شنبه در انتخابات درون حزبی دموکرات های آمریکا در ایالت آلاسکا توانست با کسب ۵۵.۳ درصد از آرا سندرز را که ۴۴.۷ رای کسب کرده بود شکست دهد. در این مرحله از انتخابات ۱۹ هزار و ۷۵۹ رای ثبت شد.

 

 همچنین بایدن توانست در این مرحله ۱۱ نماینده الکترال و سندرز نیز چهار نماینده را به خود اختصاص دهد.

 

 بر اساس محاسبه آسوشیتدپرس، بایدن تاکنون ۱۲۲۸ نماینده الکترال و سندرز ۹۱۸ نماینده الکترال را به خود اختصاص داده‌اند.

 

 کیسی استینائو، رئیس شاخه حزب دموکرات در ایالت آلاسکا اظهار کرد، سندرز به همراه الیزابت وارن و تولسی گابارد که آنها نیز  کمپین‌های انتخاباتی خود را متوقف ساخته‌اند، درخواست کرده بودند که نامشان در رقابت مربوط به این ایالت حفظ شود.

 

 سندرز در روزهای اخیر کمپین انتخاباتی خود را معلق ساخت اما گفت در رقابت ایالت‌هایی که تاکنون شاهد برگزاری انتخابات نبوده‌اند، نامش را در برگه‌های رای حفظ می کند.

 

 هدف او جمع آوری نماینده‌های الکترال به نفع خود در راستای تلاش برای اعمال نفوذ بر دستور کار حزب دموکرات در نشست امسال کنوانسیون ملی دموکرات‌های آمریکا است.

 

 سندرز در سال ۲۰۱۶ در مرحله انتخابات مقدماتی حزب دموکرات آمریکا در آلاسکا توانسته بود بر هیلاری کلینتون پیروز شود.

 

 انتخابات مقدماتی دموکرات ها در ایالت آلاسکای آمریکا ابتدا برای تاریخ چهارم آوریل برنامه‌ریزی شده بود اما نگرانی‌های مربوط به شیوع ویروس کووید ۱۹ برنامه‌ها را تغییر داد.

 حزب دموکرات در پاسخ به این وضعیت ابتدا برنامه‌ریزی کرد تا این مرحله از انتخابات را از طریق پست و یا در مکان‌های شخصی و خصوصی برگزار کند اما در ادامه صرفاً رای گیری را به صورت پستی برگزار کرد.

 

 حزب دموکرات آمریکا گفت که اوایل ماه مارس برگه‌های رای را برای هر شخصی که نامش را تا اواسط فوریه به عنوان یک دموکرات ثبت کرده بود فرستاده است که تعداد آنها به بیش از ۷۱ هزار تن رسیده بود. همچنین حزب دموکرات فرم‌های ثبت نام به عنوان رای دهنده و برگه های رای را در وبسایتش نیز قابل بارگیری ساخته بود.

 

 برگه های رای می بایست برای شمرده شدن تا روز جمعه دریافت می‌شدند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------