آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

اعلام «وضعیت فاجعه» در همه ایالت‌های آمریکا



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ویروس کرونا
رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند برای نخستین بار در تاریخ آمریکا در همه ایالت‌های این کشور به دلیل بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا «وضعیت فاجعه» اعلام شده‌ است.

به گزارش  فارس، رسانه‌های آمریکا می‌گویند با موافقت «دونالد ترامپ» برای اعلام «وضعیت فاجعه عظیم» در ایالت «وایومینگ» به دلیل بحران ناشی از شیوع بیماری «کووید-۱۹» تمامی ۵۰ ایالت این کشور برای نخستین بار در تاریخ در این وضعیت بحرانی قرار گرفته‌اند.

 

پایگاه هیل نوشته دونالد ترامپ ظرف ۲۲ روز گذشته در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا وضعیت اضطراری اعلام کرده است. اعلام وضعیت فاجعه در آخرین ایالت در همان روزی اتفاق افتاد که آمریکا در آمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از ایتالیا پیشی گرفته و در صدر جدول جای گرفت. 

 

«وضعیت فاجعه عظیم» با اعلام وضعیت اضطرای تفاوت دارد. هنگامی که توان پاسخگویی به یک بحران از مجموعه توانمندی‌های دولت‌های ایالتی و محلی فراتر باشد، رئیس‌جمهور می‌تواند در آن منطقه این وضعیت را اعلام کند.

 

البته، درخواست اعلام این وضعیت توسط فرماندار ایالت‌ها برای رئیس‌جمهور فرستاده می‌شود و باید به تأیید او برسد. 

 

با اعلام وضعیت فاجعه، ایالت‌ها از حق دسترسی به برنامه‌هایی که «سازمان فدرال  مدیریت امور اضطراری» در نظر گرفته برخوردار شوند.  

 

ترامپ نخستین بار در روز ۲۰ مارس درخواست فرماندار نیویورک برای اعلام وضعیت فاجعه را پذیرفت. دو روز بعد، او اعلام این وضعیت در واشنگتن و کالیفرنیا را قبول کرد.

 

ترامپ در توئیتی روز یکشنبه ضمن تأیید اعلام وضعیت فاجعه در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا مدعی شد که آمریکا در جنگ «با این دشمن نامرئی» پیروز خواهد شد.

 

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. 

 

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

 

 آمارهای رسمی حاکی از آن هستند که در حال حاضر ۱۸۴۷۰۹۵ نفر بر به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و ۱۱۳۰۹۲ نفر جانشان را از دست داده‌اند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------