نخست وزیر ژاپن: تلاش‌ها برای فاصله گذاری اجتماعی ناکافی است/دوبی مقررات منع رفت و آمد را تمدید کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,آبه شینزو
«آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن پس از اعلام «وضعیت اضطراری ملی» تاکید کرد تلاش‌ها برای فاصله گذاری اجتماعی ناکافی است. 

 به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه ژاپن تودی، آبه روز شنبه در سخنرانی درباره وضعیت شیوع کرونا در کشور گفت: مردم باید همچنان موضوع بیرون نیامدن از خانه ها را جدی بگیرند تلاش هایی که برای فاصله گذاری اجتماعی صورت گرفته است، کافی نیست و باید تدابیر بیشتری رعایت شود.

 

وی تصریح کرد مردم برای نجات جان ها باید در خانه بمانند در توکیو وضعیت بسیار نگران کننده است در یک روز ۲۰۰ نفر کرونا گرفته اند و شمار مبتلایان به ۳ هزار نفر در پایتخت رسیده است.

 

گزارش حاکی است پس از اعمال وضعیت اضطراری، میزان ارتباطات مردمی در توکیو ۶۰ درصد و در اوزاکا ۷۰ درصد کاهش یافته است که برای مهار کامل ویروس کرونا هنوز کافی نیست.

 

آبه گفت: تردد مردم از شهرها به بخش های حومه یکی از عوامل شیوع ویروس محسوب می شود و از مردم می خواهیم از بیرون رفتن خودداری کنند.

 

نخست وزیر ژاپن که محبوبیتش پس از شیوع کرونا کاهش یافته است از مردم درخصوص برخی از «بی انضباطی ها و سردرگمی ها» در اجرای برنامه های مرتبط با توزیع کمک های دولت عذرخواهی کرد.

 

تارو آسو وزیر دارایی ژاپن هم ابراز امیدواری کرده است که کمک ۹۳۰ دلاری به هرشهروند در این کشور از ماه می شروع شود.

 

بررسی های روزنامه ژاپن تودی نشان می دهد به رغم تاکید مسئولان ژاپن، نزدیک به ۶۰ درصد از کارکنان شرکت ها در توکیو و شش منطقه دیگر که همگی تحت تدابیر اضطراری قرار دارند، به کار خود ادامه می دهند.

 

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

 

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز جمعه در سراسر جهان، به دو میلیون و ۲۵۰ هزار نفر رسیده که ۱۵۴ هزار و ۲۷۶ تن آنها فوت شده و ۵۷۲ هزار و ۱۰۰ نفر بهبود یافته و بقیه همچنان با این بیماری درگیر هستند.  

 

در ژاپن نیز تا کنون ۹ هزار و ۷۸۷ تن به بیماری کرونا مبتلا شده و شمار جان باختگان هم به ۱۹۰ تن و شمار بهبود یافتگان نیز به ۹۳۵ نفر افزایش یافته است.

 

دوبی مقررات منع رفت و آمد را یک هفته دیگر تمدید کرد 

دفتر اطلاع‌رسانی دولت دوبی روز جمعه در صفحه توییتری‌ خود اعلام کرد، برای کنترل شیوع ویروس کرونا، مقررات منع رفت و آمد شبانه‌روزی در این امارت‌نشین یک هفته دیگر تمدید شد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز عربی، امارات از ۲۶ مارس (۷ فروردین) گذشته برای کمپین ضدعفونی، مقررات منع رفت و آمد شبانه اعمال کرد، اما امارت‌نشین دوبی چهارم مارس (۱۶ فروردین ماه) دایره این قانون را گسترش داد و آن را بصورت شبانه‌روزی به مدت ۲ هفته وضع کرد.

 

آمار روز جمعه نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به این بیماری در امارات به ۶ هزار و  ۳۰۲نفر رسیده و تاکنون ۳۷ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

 

امارات پس از عربستان، دومین کشور شورای همکاری خلیج فارس است که بیشترین مبتلایان به کرونا را دارد.

 

مسئولان وزارت بهداشت سعودی نیز روز جمعه از ثبت ۷۶۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان به ۷هزار و ۱۴۲ نفر خبر داده‌اند.

 

همچنین با ثبت چهار مورد جدید فوتی در سعودی، آمار جان باختگان به کرونا در این کشور به ۸۷ نفر رسیده است.

 

شمار مبتلایان به کرونا در شورای همکاری خلیج فارس از ۲۲ هزار نفر گذشته است و تاکنون بیش از ۱۴۰ نفر نیز جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------