درخواست کنگره آمریکا از دولت برای ارائه گزارش درباره مذاکرات هسته‌ای با عربستان



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,مذاکرات هسته‌ای
یک کمیته نظارتی در کنگره آمریکا اعلام کرد که وزرای خارجه و انرژی این کشور باید گزارش‌هایی را درباره مذاکرات همکاری با عربستان در زمینه انرژی هسته‌ای به کمیته‌های مربوطه در کنگره ارائه دهند. 

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در گزارشی که روز گذشته -دوشنبه- از سوی دیوان محاسبات آمریکا منتشر شده، آمده است که کنگره باید اصلاح قانون انرژی اتمی سال ۱۹۵۴ را در دستور کار خود قرار دهد تا به ارائه گزارش در برابر  کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان و کمیته روابط خارجی سنا در مورد مذاکرات مربوط به انرژی هسته‌ای تصریح کند.

 

قانون انرژی اتمی آمریکا وزارت خارجه  این کشور را موظف می کند که کنگره را از آخرین تحولات مذاکرات آگاه کند، اما دیوان محاسبات اعلام کرد که اقدام وزارت خارجه به انجام این وظیفه نامشخص است.

 

در این گزارش آمده است: کارکنان کنگره اطلاعاتی در مورد مذاکرات از منابع دیگر مانند مقالات روزنامه‌ها را به ما ارائه کرده‌اند.

 

قانونگذاران نگران مسائل مربوط به منع گسترش مربوط به توسعه انرژی هسته‌ای هستند و از عدم اطلاع خود از مذاکرات بین دولت «دونالد ترامپ» به رهبری «ریک پری»، وزیر  پیشین انرژی و عربستان سعودی شکایت دارند.

 

این نگرانی پس از آن که «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی در سال ۲۰۱۸ به شبکه «سی‌بی‌اس»  گفت که عربستان به دنبال دستیابی به بمب هسته‌ای نیست، اما اگر ایران چنین اقدامی را انجام دهد، ریاض هم اقدام مشابهی انجام خواهد، افزایش یافته است.

 

عربستان سعودی ممکن است سال جاری میلادی مجوز ساخت دو راکتور انرژی هسته‌ای را ارائه کند.

 

روسیه، چین، کره جنوبی و فرانسه در حال مذاکره برای ساخت راکتور در عربستان هستند.

 

برخی قانونگذاران آمریکایی می‌خواهند که آمریکا اصرار کند تا عربستان سعودی با استاندارد طلایی که غنی‌سازی و بررسی مجدد (دو مسیر احتمالی برای تولید ماده مورد نیاز سلاح‌های هسته‌ای) را محدود می‌کند، موافقت کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------