متحد ترامپ به دنبال تحریم چین بخاطر شیوع کرونا



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,متحد ترامپ
گزارش روزنامه "ساوت چاینا مورنینگ پست" چین حاکی است "لیندسی گراهام" سناتور و از افراد نزدیک به "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا با ارایه طرحی به دنبال تحریم چین به بهانه شیوع ویروس کرونا است. 

به گزارش ایرنا ساوث چاینا روز چهارشنبه در گزارشی نوشت این متحد رییس جمهوری آمریکا پیشنهاد تصویب پیمان مسئولیت پذیری کووید ۱۹ را داده و افزوده است که پکن هرگز به طور جدی با تحقیقات همکاری نمی کند مگر اینکه مجبور به چنین کاری شود.

 

این لایحه می تواند در صورت تصویب چین را بخاطر «سهل انگاری و یا همکاری نکردن» و یا مسایل دیگری چون «مخفی کاری و مسوولیت ناپذیری درخصوص همه گیری کرونا»، مورد مجازات و تحریم قرار دهد.

 

گراهام با این لایحه این قدرت را به ترامپ می دهد که چین را در خصوص شیوع این ویروس خطرناک مسئول شناخته و تحریم کند.

 

این سناتور آمریکایی که از متحدان نزدیک ترامپ محسوب می شود بر اساس گزارش ساوت چاینا بر این باور است که اگر به خاطر پنهانکاری های چین نبود، این ویروس به این شکل گسترده تلفات در آمریکا برجای نمی گذاشت.

 

او در بیانیه ای آورده است چین از همکاری با تحقیقات برای شناخت منشاء ویروس سر باز زده است و اصولا پکن تا مجبور نشود چنین کاری نمی کند.

 

ممنوعیت سفر،  لغو روادید،  مسدود کردن دارایی ها،  جلوگیری از خرید سهام در آمریکا توسط شرکت های چینی و ممانعت از پرداخت وام موسسات آمریکایی به طرف های چینی از جمله تحریم های این لایحه است.

 

سفارت چین در آمریکا در این باره اعلام نظر نکرده اما دولت چین تاکید کرده که در زمینه شیوع کرونا بسیار شفاف اطلاع رسانی و همکاری کرده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------