جدال ترامپ با چین به سهم پرداختی به نهادهای بین‌المللی رسید



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
جنگی که ترامپ علیه چین و سازمان جهانی بهداشت به راه انداخت اکنون به محل فرار رئیس جمهوری آمریکا در ناکارآمدی و سقوط اقتصاد این کشور تبدیل شده است که می‌گوید آنها مزایای بیشتری از این سازمان‌ها دریافت می‌کنند.

به گزارش ایرنا؛دونالد ترامپ عصر شنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت: چرا چین برای چندین دهه و با جمعیتی بسیار بزرگتر از ما، بخش اندکی از بودجه سازمان بهداشت جهانی، سازمان ملل و بدتر از همه، سازمان تجارت جهانی می پردازد؟

 

وی افزود:  در این سازمان، آنها(چین) یک کشور به اصطلاح "در حال توسعه" در نظر گرفته می شوند و به همین دلیل نسبت به ایالات متحده و هر کس دیگری مزایای بیشتری به آنها داده می شود.

 

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: قبل از اینکه این بلیه از چین جاری شود، اقتصاد ما از هر طرف دمیده می‌شد و نسبت به هر کشوری بهتر بود. ما دوباره و به زودی به آنجا خواهیم رسید.

 

با شیوع ویروس کرونا در آمریکا که ابتدا با بی‌توجهی ترامپ و دولت این کشور مواجه شد، ایالات متحده بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ و مرگ‌ومیر ناشی از آن را به خود اختصاص داد، اقتصادش به شدت سقوط کرد، قیمت نفتش به منفی ۳۷ دلار هم رسید و نرخ بیکاری آن از مرز ۳۶ میلیون نفر گذشت.

 

به گفته نمایندگان کنگره آمریکا، بیش از یک پنجم کودکان آمریکایی هم از غذای کافی محروم هستند.

 

ترامپ ابتدا سازمان جهانی بهداشت را مقصر دانست و تهدید کرد بودجه لازم را در اختیار آنها قرار نمی‌دهد اما با گذشت یک‌ماه از این تصمیم، امروز اعلام کرد بخش اندکی از آن را می‌پردازد.

 

اما چین هم بیکار ننشست و نسبت به بدهی‌های کلان آمریکا به نهادهای بین‌المللی به ویژه سازمان ملل متحد پرداخت و رژیم ترامپ را مورد سرزنش قرار داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------